هر کتاب یک سفر به دنیای تازه است

نویسنده و شاعر کودک و نوجوان معتقد است کتاب ما را در کم‌ترین زمان به جاهای زیبا و خاطره‌انگیز می‌برد و تجربه‌هایی به یادماندنی برای ما به ارمغان می‌آورد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، منیره‌ هاشمی در نشست نقد و بررسی کتاب «آقای تابستان» که هم‌زمان با بیست و پنجمین دوره هفته‌ی کتاب در کانون استان گلستان برگزار شد با اشاره بر این موضوع گفت: شعر یک هدیه آسمانی است و من با عزیزترین مهمان زندگی‌ام به‌طور دایم در دنیای زیبای اطراف خود با جاذبه‌های گوناگونی آشنا می‌شوم.

وی در گفت‌وگوی صمیمانه با اعضای مراکز کانون اظهار داشت: خداوند هر انسانی را برای خلق یک فعالیتی آفریده است و من را انتخاب کرده تا برای کودکان و نوجوانان شعر بنویسم و لحظه‌های تلخ و شیرین زندگی‌ام را با آن‌ها به اشتراک بگذارم.

شاعر و نویسنده کتاب «آقای تابستان» هم‌چنین در این دیدار که روز ۲۴ آبان ۹۶ با حضور مربیان فرهنگی، هنری و ادبی مراکز مینودشت، دلند، آزادشهر و گنبد برگزار شد، اظهار داشت: تلاش کرده‌ام در مجموعه کتاب شعرهایم به صنایع شعری هم‌چون تشخیص‌، تشبیه و قالب اشعار، استفاده از واژه‌های آشنا و بدون پیچیدگی‌ به گونه‌ای که برای گروه سنی آن‌ها روان و مناسب باشد توجه داشته باشم.

این شاعر و مربی کانون پرورش فکری هم‌چنین در پاسخ به پرسش اعضای حاضر در ارتباط با چگونگی ایجاد شرایط خلق اثر در طی سال‌ها نویسندگی گفت: افکار و حواسم به نحوی معطوف شعر است که هر زمان چه در محل کار، منزل، اتوبوس و بازار با قرار گرفتن در مسیر اتفاق لحظه‌ها، شعرهایم متولد می‌شوند و من برای مخاطبان با کمال احترام به ثبت می‌رسانم.

مجموعه اشعاری چون «کفشی به رنگ کفش دریا»، «اسب حنایی»، «قیچی که دنبال کار می‌گشت»، «چشمه خانم» و «قطار چهارشنبه» نمونه‌ای از آثار گسترده این نویسنده است.

طرح پرسش و خوانش شعر از سوی اعضا، برپایی کارگاه کتاب‌سازی، پخش نماهنگ معرفی منیره ‌هاشمی، تجلیل از اعضای برتر کتاب‌خوان و برگزیدگان مسابقه مجازی هر کودک نشانی خداست، دیدار و گفت‌وگو با اعضای کتاب‌خانه سیار روستایی گالیکش، برپایی آیین امضای کتاب در نمایشگاه و فروشگاه عرضه‌ی محصولات فرهنگی کانون گنبدکاووس و آشنایی با خدمات قابل ارایه این مرکز از دیگر برنامه‌های این روز بود.

سفر منیره‌هاشمی با آرزوی روزهای پر از کتاب و اندیشه‌هایی پر از خلق لحظه‌های خوب برای کودکان و نوجوانان گلستانی به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =