نوجوانان مازندرانی میزبان مرتضی حاتمی بودند

ویژه‌برنامه‌ی ادبی «یک روز با یک نویسنده» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران به دیدار با مرتضی حاتمی نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان اختصاص داشت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در ادامه برنامه‌ریزی‌های کانون برای سفر نویسندگان به استان‌های مختلف این بار حاتمی نویسنده‌ی حوزه کودک و نوجوان روز 12 آذر 96 مهمان بچه‌های مازندران شد و در ویژه‌برنامه‌های مختلف با آن‌ها به بحث و گفت‌وگو نشست.

بر اساس این گزارش اعضای کتاب‌خانه سیار روستایی میاندرود، مرکز فرهنگی و هنری جویبار و مرکز شماره یک کانون ساری میزبان این نویسنده بودند.

در این برنامه‌ها کودکان و نوجوانان ضمن آشنایی با شخصیت یک نویسنده مطرح حوزه کودک و نوجوان، پرسش‌های خود را در زمینه نویسندگی با وی مطرح کردند.

بر همین اساس حاتمی در دیدار با اعضای کتاب‌خانه سیار روستایی میاندورود ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانش‌آموزان این روستا برای بچه‌ها از اهمیت مطالعه و کتاب صحبت کرد.

این نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان از چگونه نوشتن سخن گفت و در توضیح مختصری، مراحل نوشتن یک داستان و رمان از جرقه‌های ذهنی یک نویسنده تا چاپ کتاب را برای دانش‌آموزان تشریح کرد.

طرح پرسش‌هایی از سوی بچه‌ها، پاسخ‌گویی نویسنده، امضا و اهدای کتاب از سوی نویسنده به دانش‌آموزان روستایی و عکس یادگاری از دیگر برنامه‌های این روز به یاد ماندنی در روستای بزمین‌آباد شهرستان میاندرود بود.

هم‌چنین در دومین برنامه‌ی «یک روز با یک نویسنده» حاتمی در مرکز فرهنگی‌هنری کانون جویبار حضور یافت و درباره‌ی داستان‌هایش و چگونگی بازنویسی و بازآفرینی دیگر اثر خود با عنوان«مرزبان‌نامه» توضیح داد.

هم‌چنین بچه‌ها از چگونه نوشتن، سرودن شعر، پردازش یک موضوع برای تولید و خلق داستان و ... پرسش‌هایی را مطرح کردند و این نویسنده برای آن‌ها از فرایند نوشتن و کتاب صحبت کرد.

امضای یادگاری و اهدای کتاب نویسنده، از برنامه‌هایی بود که در این مرکز انجام شد.

بعد از ظهر «یک روز با یک نویسنده» نیز به حضور حاتمی در مرکز شماره یک کانون ساری و شرکت در جمع اعضای انجمن  «نکورویان داستان» ویژه اعضای ارشد کانون اختصاص داشت.

اعضای این انجمن نیز ابتدا به خوانش بخش‌هایی از یک داستان که پیش از این مطالعه کرده بودند، پرداختند و آن‌ را نقد و بررسی کردند.

نویسنده مهمان برنامه نیز در جمع اعضای ارشد ادبی کانون مازندران، با نگاهی تخصصی به پردازش ویژگی‌های داستان پرداخت و در زمینه‌ی نقد و بررسی داستان از زوایای متعدد با این اعضا صحبت کرد.

این برنامه در حالی انجام شد که پیش از این نیز کانون مازندران میزبان بیوک ملکی و حسین تولایی نویسنده و شاعر حوزه کودک و نوجوان در برنامه «دوپنجره» بود.

مرتضی حاتمی، نویسنده و روزنامه‌نگار ادبی، متولد 1355 شهرستان صحنه (کرمانشاه) است  و تاکنون بیش از40 عنوان کتاب برای کودکان و نوجوانان و بزرگسالان در قالب‌های بازآفرینی، مجموعه داستان و رمان نوشته و منتشر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =