کارگاه آموزشی فیلمنامه‌نویسی پویانمایی ویژه مربیان فرهنگی وهنری

کارگاه آموزشی فیلمنامه‌نویسی پویانمایی ویژه مربیان فرهنگی و هنری مراکز فرهنگی هنری کانون‌های بندرعباس با تدریس نعیم اسدی کارشناس مسوول فرهنگی هنری ادبی کانون هرمزگان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، کارگاه آموزشی فیلمنامه‌نویسی پویانمایی با عنوان" از ایده تا طرح" با حضورمربیان فرهنگی وهنری مراکز فرهنگی هنری کانون‌های بندرعباس در سالن اجتماعات اداره کل کانون هرمزگان برگزارشد.

نعیم اسدی کارشناس مسوول فرهنگی، هنری وادبی استان تدریس این کارگاه را به عهده داشت بیان کرد: این کارگاه با هدف ارتقای سطح کیفی آثار مراکز ویژه مربیان فرهنگی وهنری برگزارشد و در خصوص مباحثی همچون: تعاریف فیلمنامه، طرح، ایده، صحنه، تفاوت‌های فیلمنامه‌نویسی با رمان و قصه صحبت شد.

کارشناس مسوول کانون هرمزگان در خصوص نوشتن طرح خوب گفت: وضعیت‌هایی که روی کاراکتر محول می‌کنید، باید بتواند داستان را به جلو هدایت کند، طرح داستان باید مسیری به سمت نتیجه باشد، طرح‌ها باید در فرم‌های مختلف شفاف باشند.

اسدی در خصوص شناخت مخاطب خاطر نشان کرد: در پویانمایی برای مخاطبان خودنقشه بکشید، آن‌ها را به سفری ببرید که انتظارش را ندارند و آن‌ها را جایی رها کنید که سفر را کاملا به پایان رسانده‌اند.

وی افزود: همچنین در این کارگاه مربیان با نمایشنامه‌نویسی، سوژه یابی، شخصیت‌ها و تیپ‎‌ها، خصوصیات یک فیلمانه خوب مطالبی را آموختند.

گفتنی است بخشی از این کارگاه که با نمایش یکی از انیمیشن‌های مطرح، همراه بود مربیان به تحلیل محتوا و طرح این انیمیشن پرداختند و در مرحله‌ی دیگر به خوانش آثار کارگاهی خود پرداختند و اشکالات و نواقص طرح‌ها با راهنمایی مدرس دوره بررسی و اصلاح شد.

درپایان این کارگاه  منابع تخصصی در زمینه‌ی فیلمنامه‌نویسی توسط مدرس به شرکت‌کنندگان در دوره معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =