گرامی‌داشت شب یلدا در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با برگزاری مراسم و جشن‌های متنوع، آیین باستانی شب یلدا را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین به مناسبت شب یلدا، با اجرای ویژه برنامه‌های متنوع پذیرای بچه‌های سراسر استان بودند.

در مرکز بویین‌زهرا، ویژه برنامه «پیشواز از ننه سرما» برای 35 عضو مرکز برگزار شد.قصه‌گویی، اجرای نمایش، کارگاه کاردستی‌های یلدایی، شاه‌نامه خوانی، مسابقه و بازی و سرگرمی از فعالیت‌های این برنامه بود.

در مرکز فرهنگی و هنری شماره 1 قزوین، استقبال از شب یلدا با آموزش شعر یلدایی و فضاسازی مرکز با همکاری اعضا آغاز شد.

در ادامه جشن«شب یلدا» با حضور اعضا در تاریخ 30 آذر 96 برگزار شد.این جشن شامل برنامه‌های متنوعی مانند:قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی وقایع و ایام(شب یلدا)، معرفی آداب و رسوم یلدا در شهرهای مختلف ایران، کارگاه خوشنویسی و کارگاه کاردستی یلدایی و تحقیق درباره باورهای مردم ایران درباره یلدا بود.

بیش از 70عضو و دانش‌آموز طرح کانون مدرسه از برنامه‌های یلدایی این مرکز بهره مند شدند.

مرکز آوج هم به مناسبت شب یلدا، شور و نشاط تازه‌ای را تجربه کرد.جشن «شب تولد خورشید» با حضور 62 عضو کودک و نوجوان مرکز و شماری از خانواده‌ها در تاریخ 30 آذر برگزار شد.تلاوت جمعی قرآن مجید، هم‌خوانی سرود ملی، قصه‌گویی، سرود، شعر، نمایش، مسابقه، لطیفه گویی و بازی و سرگرمی از برنامه‌های این مراسم بود.

هم‌چنین اعضای این مرکز در جشن یلدای کانون مصطفی خمینی این شهرستان،نمایش ننه سرما و مربیان ادبی و هنری مرکز، فعالیت‌های مرتبط با شب یلدا را اجرا کردند

مرکز فرهنگی و هنری کتابخانه سیار شهری البرز، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، با اجرای ویژه برنامه‌های متنوع آیین باستانی یلدا را گرامی داشت.

این برنامه که در مدرسه شهید زهرایی نصرت آباد الوند برای بیش از 150 دانش آموز اجرا شد شامل فعالیت‌های شعرخوانی، قصه گویی، مسابقه، سرود همگانی، نمایش، اهدا جایزه و عکس یادگاری بود.

مرکز فرهنگی وهنری شماره 3 کانون استان قزوین «سومین جشنواره یلدای قصه ها» را در 30 آذر 96، برای بیش از 150عضو مرکز برگزار کرد.

در این مراسم‌ که با هدف احیای آداب و رسوم کهن ایرانی-اسلامی برگزار شد، مهمانان کوچک این مرکز در کنار اجرای فعالیت‌های پرنشاط کانونی با مفاهیم ارزشمند برگزاری شب یلدا در خانواده‌ها مانند صله رحم و احترام به بزرگ‌ترها آشناتر شدند.

تلاوت قرآن مجید، سرود ملی، شعرخوانی یلدایی توسط یکی از اعضای مرکز، قصه‌گویی عضو برگزیده جشنواره "یلدای قصه"، معرفی آداب و رسوم ایرانیان باستان در شب یلدا، اجرای مسابقه، حافظ خوانی، اجرای سرود توسط اعضا دختر و پسر مرکز و اجرای موسیقی سنتی به‌همراه آواز، از فعالیت‌های اجرا شده در این جشن بود.

همچنین در پایان جشن از اعضا برگزیده مرکز در مسابقات استانی تقدیر شد.

پذیرایی ویژه این مراسم، آش رشته بود که اعضا در کنار مادران خود آن را پختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =