کارگاه آموزشی رویکردهای دینی در کانون هرمزگان

کارگاه آموزشی ۳ روزه پرورش دینی با حضور مربیان فرهنگی کانون هرمزگان و با تدریس خسرو کی‌منش درمجتمع فرهنگی هنری آفرینش بندرعباس برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، خسرو کی‌منش درجمع مربیان کانون پرورش فکری هرمزگان گفت: استعداد دینی استعدادی اصیل در انسان است که همان حس تقدیس و پرسشگر ی است.

وی افزود: هدف نهایی تعلیم و تربیت در اسلام آزادی از خود و بندگی خداست، ما در تربیت دینی کودک نباید به همه‌ی سوال‌های وی جواب دهیم بلکه باید زمینه رسیدن به پاسخ را به مخاطبین خود ایجاد کنیم.

کی‌منش با بیان این مطلب که باید به بحث اعتقادات واخلاق بیش از هر چیز بپردازیم خاطر نشان کرد: در سرشت و ذات کودک جنبه‌هایی وجود دارند که فرد را به سوی تقوا و عدالت، پاکی وصداقت وامی‌دارند. میل به پاکی و صفا در کودکان امری است که در همه جای جهان می‌توان از آن سراغ گرفت.

این مدرس بیان کرد: در پرورش دینی کودک باید به احیای فطرت بپردازیم زیرا احیای فطرت خود گامی است به سوی رشد و در پرورش و سازندگی افراد نقش دارد، اجازه دهیم که فطرت کودک سالم و دست نخورده باشد.

کی‌منش همچنین از مربیان خواست با تزریق محبت خدا در دل کودکان تصویر مثبتی از خداوند را برای کودکان ایجاد کنند وضروری است که این تصویر در ذهن کودک مستقرشود که خدا او را دوست دارد.

وی در بخش دیگری از مباحث خود درخصوص جنبه‌ها و ابزار وسایل تربیت گفتگو کرد و گفت: وسایل و ابزار تربیت در این راه بسیار است که ازجمله می‌توان به آموزه‌های غیر مستقیم، مستقیم، فعال و پرسشگری نام برد.

کی‌منش بیان کرد: مربی در روش غیر مستقیم و با ابزار قصه می‌تواند سطح فکر و معرفت کودک را بالا ببرد و باشرح  داستان‌های مذهبی معارف و مباحث را به کودک القا کند.

تعریف، اهمیت و اهداف فعالیت دینی، چیستی و انواع فعالیت های دینی، چرایی (ضرورت و اهمیت) فعالیت های دینی، اصول و بایسته های فعالیت های دینی، جایگاه روش ها و چگونگی تهیه و انتخاب روش ها، فرصت ها و تهدیدها در فعالیت های دینی، اصول طراحی فعالیت ها، رزیابی فعالیت و کارعملی از جمله مباحث کارگاه ۳ روزه در مجتمع فرهنگی هنری آفرینش بندرعباس بود.

خسرو کی‌منش دکترای رشته‌ی علوم تربیتی درشاخه برنامه‌ریزی می‌باشد و ۱۷ تالیف  در  زمینه‌ی تربیتی و دینی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =