طرح ساماندهی فروشگاه‌های عرضه اسباب‌بازی در سطح استان خوزستان تسریع می‌یابد

طرح ساماندهی فروشگاه‌های عرضه اسباب‌بازی در سطح استان خوزستان با همکاری استانداری، سازمان صنعت معدن و تجارت و دفتر شورای نظارت بر واردات اسباب‌بازی خوزستان تسریع می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، در نشست تخصصی نام‌نویسی واحدهای صنفی در سامانه اینترنتی دبیرخانه شورای نظارت بر واردات اسباب‌بازی که در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اهواز برگزار شد بر سرعت بخشیدن به طرح ساماندهی فروشگاه‌های عرضه اسباب‌بازی در سطح استان خوزستان تأکید شد.

غلامرضا شنبدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این نشست که با حضور رحیم حردانی اصل جانشین دبیر و رئیس دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا استان خوزستان، رحم خدا پوراعتماد رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان و جمعی از روسای اتحادیه‌های صنفی شهرهای مختلف استان برگزار شد گفت: ساماندهی موضوع اسباب‌بازی از طریق حمایت، هدایت و نظارت بر طراحی، ساخت، واردات و توزیع اسباب‌بازی کودکان، از مهم‌ترین وظایف شورای نظارت بر ساخت، طراحی، واردات و توزیع اسباب‌بازی است و این شورا که با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفته و آیین‌نامه اجرایی آن را شورای فرهنگی عمومی تصویب کرده و به کانون اعلام کرده است باید مجوز ترخیص اسباب‌بازی از مبادی قانونی گمرکات در سطح کشور را صادر کند.

وی با اشاره به این‌که ثبت‌نام الکترونیکی فروشگاه‌های عرضه اسباب‌بازی در سطح استان از خردادماه سال جاری در استان آغاز شده است و تا کنون 32 فروشگاه در شهرستان اهواز و یک مورد در شهرستان آبادان ثبت‌نام شده است افزود: با همکاری که بین استانداری، سازمان صنعت معدن و تجارت و دفتر شورای نظارت بر واردات اسباب‌بازی خوزستان در حال انجام است امیدواریم ثبت‌نام الکترونیکی دیگر فروشگاه‌های عرضه اسباب‌بازی در خوزستان سرعت بیشتری پیدا کند.

در این نشست همچنین ماهدخت فارسانی کارشناس دفتر شورای نظارت بر واردات اسباب‌بازی خوزستان از اتحادیه‌های دیگر شهرستان‌های استان نیز خواست به این مهم اهتمام ویژه داشته باشند و با دریافت برچسب‌هایی که به‌منظور ثبت‌نام واحدهای صنفی توسط کانون آماده شده است دریافت کرده و در بین فروشگاه‌های عرضه اسباب‌بازی توزیع کنند.

در ادامه این نشست روسای اتحادیه‌های صنفی با شیوه‌ی ثبت‌نام در سامانه اینترنتی دبیرخانه شورای نظارت بر واردات اسباب‌بازی و همچنین مصادیق اسباب بازی های مجاز و غیر مجاز آشنا شدند.

گفتنی است: شورای نظارت بر تولید اسباب‌بازی در استان‌های بوشهر، هرمزگان، خوزستان و تهران دفتر صدور مجوز واردات اسباب‌بازی به کشور دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =