کد خبر: 276007
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
برگزاری دوره آموزش «بررسی سیر کارگاه‌های شعر»

دوره آموزشی « بررسی سیر کارگاه‌های شعر» با حضور مربیان ادبی استان‌های خراسان رضوی و شمالی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی دوره آموزشی «بررسی سیر کارگاه‌های شعر» در تاریخ ۱۲ دی‌ماه ۹۶ در سالن جلسات دفتر استان برگزار گردید.

محبوبه بزم‌آرا کارشناس مسئول ادبی استان در توضیح این خبر گفت: در این دوره که به صورت کارگاهی و با تدریس مهدی محمدیان –کارشناس مسئول آفرینش‌های ادبی کشور- برگزار شد، ۱۵ نفر از مربیان ادبی به بررسی روند کار ادبی از نوشتن خلاق تا کارگاه تخصصی شعر پرداختند.

محقق نیشابوری مدیر کل کانون استان درجمع مربیان ادبی گفت: شعر محصول نوعی بیان هنری است که با زبان ساخته می‌شود. کشف رازهای هنری و رمزگشایی شعر التذاذی به بیننده می‌دهد که با هیچ چیز دیگر قابل قیاس نیست. این ویژگی در دیگر آثار هنری نیز وجود دارد: در یک تابلو نقاشی، یک مجسمه، یک قطعه موسیقی و... و.

او در ادامه گفت: اگر شعر را اثری هنری با ماده زبان بدانیم پیش از آنکه بپرسیم این شعر چه می‌خواهد بگوید خواهیم پرسید این سخن چگونه گفته شده است و سعی در کشف رازهای هنری آن داریم.

مهدی محمدیان در این دوره ۸ ساعته به تبیین روند فعالیت‌های ادبی و هدایت اعضا از نوشتن خلاق به کارگاه‌های تخصصی شعر وداستان، تبیین ساخت‌های ذهنی و عینی در کارگاه شعر و همچنین رویکردهای تازه در برگزاری این فعالیت ادبی پرداخت.

لازم به ذکر است که این نشست تخصصی در ادامه‌ی پیش‌بینی ‌های صورت گرفته در سال ۹۶ با هدف ارتقاء‌ سطح توانمندی مربیان و تقویت کارگاه‌های شعر در ادامه‌ی دوره «طرح‌های خلاق در نوشتن خلاق»  برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =