ارزش کار کارشناسی به مسئله شناسی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانا استان البرز، نشست ویژه ی شورای فرهنگی با دودستور جلسه ی بررسی فعالیت های برنامه ریزی شده و عملکرد واحد کارشناسی در این حوزه و معرفی رویکرد کار در دهه ی فجر امسال  برگزار شد .

محمود مروج ، مدیر کل کانون البرز در این نشست، ضمن تشکر و قدر دانی از زحمات همکارانش در واحد های مختلف، به اهمیت اجرای برنامه های تعاملی اشاره کرده و  هدف از برگزاری این نشست را بررسی مناسب چگونگی اجرای برنامه ها و  نقش کارشناسان در روند فعالیت ها و وضعیت کمی و کیفی آن،  عنوان کرد.

این مقام مسوول ارزش کار کارشناسی را به مسئله شناسی دانسته و آن چه مربوط به هویت و ملیت ما می شود را مهم خوانده و خواستار بحث و گفتگو و مشارکت تمام همکاران در تدوین برنامه های مناسب شد .

وی گفت نگاه همکاران به برنامه ها باید بر اساس اقدام پژوهی و رفع موانع و مشکلات موجود با روش مسئله شناسی و حل آن باشد و افزود : اسناد بالا دستی و برنامه های اعلام شده ای که با اهداف مختلف تدوین می شوند میثاق کاری تمام همکاران در مراکز است که باید به شیوه ی خلاق اجرا شود.

مهری فلاح، معاون فرهنگی کانون نیز در تشریح فعالیت های برنامه ریزی شده و اجرا شده از تلاش های همکاران مراکز به منظور اجرای بهتر فعالیت ها قدر دانی کرده و به برگزاری شوراهای فرهنگی متناسب با برنامه ها و نحوه ی اجرای آن ها اشاره کرده و در خصوص فعالیت ها توضیحاتی را ارایه داد و بر نقش نظارت کارشناسانه تاکید کرد.

پانزدهمین جشنواره هشت گانه ی رضوی، اجرای فعالیت های ویژه ی مناسبت های ملی و مذهبی، بازدید و نظارت حوزه ی کارشناسی، فعالیت های اجرایی هفته ی ملی کودک، روند اجرای طرح کانون – مدرسه، فعالیت های حوزه ی ترویج کتاب و کتابخوانی، مسایل مربوط به نرم افزار کتابداری کانون، برگزاری مرحله ی استانی بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی، ویژه برنامه های ادبی دو پنجره، صبح شعر و داستان،نشست اعضا مکاتبه ای ، مسابقات ادبی، برگزاری دوره های آموزشی تخصصیو برنامه های هنری، منبت کاری و حکاکی رویچوب، کارگاه مواد و تکنیک ها، فضا سازی مرکز نجوم، بررسی آثار هنرمندان و نقد فیلم از دریچه ی هنر و ادب از جمله فعالیت هایی بود که در پیش بینی برنامه های استان البرز عنوان شده بود و کارشناسان جایگاه خود در این برنامه ها و چگونگی حضور کمی و کیفی شان را در حضور مدیر کل، معاون فرهنگی و مسوولین مراکز معرفی می کردند و مسوولین مراکز نیز موارد مربوط به حوزه ی کارشناسی و برنامه ها را مطرح می کردند.

کارشناسان در این بخش در خصوص اعلام فراخوان ها ، هماهنگی و نشست های قبل، حین و آسیب شناسی پس از اجرای فعالیت ها، همکاری  با سازمان های مختلف، تراکم فعالیت ها و شیوه نامه های ارسالی نکاتی را مطرح کردند.

مسوولین مراکز نیز نبود فرصت کافی برای اندیشه و برنامه ریزی برای فعالیت های اجرایی و تراکم آن ها ، ایجاد نگاه های مسابقه ای و جشنواره ای در بین همکاران و اعضا،  وجود برخی اشکالات در نرم افزار کتابداری را از جمله مشکلات موجود عنوان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =