آشنایی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با شیوه‌های قصه‌گویی

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان سبزوار با فعالیت‌های کانون آشنا و در کارگاه «قصه‌گویی» شرکت کردند.

به گزارش ر وابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در راستای تعامل و تفاهم منعقد شده میان دانشگاه فرهنگیان و کانون شهرستان سبزوار، مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون سبزوار در روز یکشنبه ۱۷ دی‌ماه میزبان دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بود.

سیدحسین قریشیان مربی مسوول مرکز شماره ۲ سبزوار با اعلام این خبر گفت: در این بازدید که بیش از ۴ ساعت به طول انجامید، ۳۵ دانشجوی تربیت‌معلم سبزوار ضمن آشنایی با فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون در کارگاه عملی «قصه و قصه‌گویی» شرکت کردند.

  مربی مسوول مرکز و مدرس کارگاه «قصه‌گویی» به سابقه دیرینه و قدیمی قصه‌گویی در کشورمان و نقش آن در تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: قصه نقش بسیار مهمی در بیان مسائل آموزشی و تربیتی دارد و برای تاثیرگذاری بهتر و بیشتر آن باید با فنون و اصول علمی آن آشنا باشیم.

او در ادامه اظهار داشت: کودکان میل ذاتی و فطری به شنیدن قصه دارند و ما می‌توانیم با گفتن یک قصه به شیوه مناسب و اصولی نیروی تخیل و قوه ابتکار آنان را تقویت و پرورش دهیم. رشد اعتماد به نفس در کودک، تقویت قدرت بیان و عواطف آنان و آماده سازی او برای دریافت پیام‌های اخلاقی، مذهبی و انسانی از آثار قصه‌گویی است.

قریشیان از دانشجویان تربیت‌معلم خواست در هنگام بیان قصه به موضوع و مخاطب آن توجه نمایند و از ابزارهای شخصی خود یعنی در انتخاب کلمه، صدا، رفتار و حالت‌های چهره به خوبی استفاده کنند و از طریق قصه و داستان خوب ارزش‌های اخلاقی را در کودک بارور سازند.  

مدرس کارگاه «قصه‌گویی» از کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های کانون به عنوان منابع بسیار مناسب برای قصه‌گویی یاد کرد و پیشنهاد داد، با برگزاری کارگاه‌های مشترک، معلمین از تجربیات و شیوه‌های خلاق مربیان کانون در قصه‌گویی برای بهبود وضعیت قصه‌گویی در مدارس بهره‌مند شوند.

گفتنی است دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به صورت عملی به ارائه قصه پرداخته و ضمن شناخت نقاط قوت و ضعف خود، فنون و اصول قصه‌گویی را فرا گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =