کد خبر: 276248
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
بازدید 733
بررسی ویژه فعالیت های دهه فجر مراکز در البرز

محتوا و نحوه ی اجرای فعالیت های دهه ی فجر مراکز البرز در جلسه ای بررسی شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز در این نشست پس از سخنان  مهری فلاح، معاون فرهنگی کانون استان در خصوص اهمیت محتوای برامه ها و تناسب آن با امکانات و توان نیروهای اجرایی مرکز و لزوم معرفی صحیح و اثر بخش انقلاب به نسل جدید، مسوولان مراکز به ترتیب پیش بینی برنامه های خود را اعلام و از چگونگی اجرای آن ها با توجه به امکانات و توانمندی های خود صحبت کردند.

اعضا  و دانش آموزان مرکز هشتگرد به گفته ی مریم فلاح نژاد، مسوول این مرکز در این ایام  در برنامه ی ((دست در دست هم دهیم به مهر))حضور خواهند یافت و درقالب مسابقه ای با فرهنگ و تمدن ایران زمین آشنا خواهند شد .

اداره ی جلسات کمیته ی کودک ونوجوان ساوجبلاغ نیز به عهده ی مسوول این مرکز خواهد بود.

برگزاری کارگاه های ویژه فرهنگی، هنری و ادبی و ویژه برنامه ی "صبح شعر انقلاب" هم از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

نرمین کریمی مسوول مرکز مجتمع و همکارانش در دو بخش برنامه های سالنی و مسابقه ویژه فعالیت جذاب ((گردونه انقلاب)) را برای اعضا و دانش آموزان اجرا خواهند کرد که در این برنامه اعضا ضمن آشنایی با کتاب ها ،وقایع و شخصیت های انقلابی با انقلاب اسلامی ایران و ویژگی های آن، آشنا خواهند شد.

لیلی همتی مسوول مرکز شماره چهار کرج از تدارک چندین سرود ویژه برای اجرا در این ایام و اجرای طرح دنباله دار چهارشنبه های رنگین به منظور جلب مشارکت اعضا سخن گفت و افزود : تمامی برنامه ها با مشورت و حضور اعضا اجرا خواهد شد ، قصه گویی همراه با نمایش خلاق، برگزاری جشن های مختلف و مسابقه ی حل جدول از جمله فعالیت های این مرکز در این ایام خواهد بود.

زهرا باقری زمان مسوول مرکز 3 از برنامه ریزی های انجام شده در این مرکز با توجه به جداول و عناوین روزها سخن گفته و افزود :

سعی کرده ایم در این ایام با جذب مشارکت سایر سازمان ها فعالیت های ویژه ای را نظیر آموزش حفظ محیط زیست و ... تدارک ببینیم ، هم چنین با استفاده از ظرفیت های  فرهنگی ،هنری و ادبی موجود تونل فجر،  ساخت کتیبه با نمادهای انقلابی، نقاشی اقوام ایرانی در انقلاب 57 و نامه ی اعضا به کودکان فلسطینی و پیمان بستن با رهبر انقلاب (مدظله العالی ) و شهدای اسلام از دیکر برنامه های این مرکز عنوان شد .

اعضا مرکز دو کرج نیز به گفته ی میترا فرهادیان مسوول این مرکز، در چند برنامه ویژه از طریق عروسک با مفاهیم و ارزش های انقلاب از جمله عدالت، آزادی خواهی ، همدلی و ... آشنا خواهند شد .

فرهادیان هم چنین تکمیل تصویر ها با موضوعات مطرح شده و ساخت نمادها را از جمله کارهای هنری مرتبط با این ایام عنوان کرد و گفت :

محتوای برنامه ها شاد و جذاب خواهد بود و سعی  خواهیم کرد از آثار تولید شده توسط خود اعضا هم بهره ببریم .

فاطمه علیپور ، مسوول مرکز یک کرج هم در این نشست با توجه به بیان اهمیت نمادهای انقلابی برای بچه ها از اجرای طرح معرفی نمادهای انقلاب در این مرکز سخن گفت.

وی هم چنین اشاره کرد که این معرفی به صورت غیر مستقیم و از طریق یک بازی اجرا خواهد شد اجرای کارگاه های هنری، فرهنگی و ادبی مرکز با موضوع نمادها از دیگر برنامه های مطرح شده توسط این مسوول بود کفتنی است علاوه بر این برنامه ها مسوولین تمامی مراکز از فضاسازی، اجرای طرح کانون مدرسه و بازدید دانش آموزان و برگزاری کارگاه های جاری مرکز با برنامه ریزی مناسب ایام در دو سطح کودک ونوجوان، خبر دادند .

کارشناسان فرهنگی، هنری،ادبی، آموزش و پژوهش و مسوول حراست کانون نیز در سخنان جداگانه ای ضمن بیان دیدگاه های نقادانه و خلاق خود نسبت به برنامه ها از همکاران خواستند که تمام تلاششان را در جهت اجرای برنامه های خلاق، جذاب و پر محتوا به کار بندند.

توجه به توان همکاران و استفاده از ذهن خلاق کودکان ونوجوانان و مشارکت دادن آن ها در برنامه ریزی و اجرای برنامه ها از دیگر مطالبات واحد کارشناسی کانون البرز بود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =