کد خبر: 277708
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
بازدید 749
جشن صدای پای بهار در مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ کانون اردبیل

جشن صدای بهار و استقبال از فرارسیدن ایام نوروز با حضور دانش آموزان طرح کانون مدرسه دین و دانش، مقدم احمدی و موسی صادقی در مرکز شماره ۵ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل برگزار شد.

جشن صدای بهار باهدف آشنایی اعضا با آیین‌ها و سنت‌های مرسوم در استقبال از نوروز و سال نو در مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ کانون اردبیل برگزار شد.

برنامه با پخش کلام‌الله مجید و سرود ملی آغاز شد و در ادامه سرود کانون با همراهی دانش آموزان اجرا شد.

اکرم مداح مربی مسئول مرکز با خیرمقدم گویی و تبریک فرارسیدن سال نو به معرفی کانون و فعالیت‌های فرهنگی هنری به دانش آموزان پرداخت و در سخنان خود یادآور شد در سفرهای نوروزی و حضور در طبیعت در امر حفاظت و حراست از محیط‌زیست تلاش کنیم.

در این برنامه «تکم گردانی» توسط یکی از اعضای نوجوان مرکز به‌عنوان یکی از آیین‌های مرسوم در استقبال از بهار اجراشده و سایر مراسم‌های آیینی مانند: غذاهای شب چهارشنبه‌سوری و تحویل سال، خانه‌تکانی، زیارت قبور و.... جهت آشنایی بیشتر و بهتر دانش آموزان معرفی شد.

در ادامه، قصه‌ی عمو نوروز و خاله نوبهار با موضوع عید نوروز قصه‌گویی شد. مسابقه‌ی نماد عید یکی دیگر از برنامه‌های اجرایی در این جشن بود که مربی ابتدا نمادهای عید را که یکی از آن‌ها چیدن سفره‌ی هفت‌سین است معرفی کرد و سپس مسابقه سیب اجرا و جوایزی به برگزیدگان اهدا شد.

در بخش دیگر برنامه، دانش آموزان پایه‌ی پنجم شعرها و چارپاره‌های ویژه‌ی نوروز و بایاتی ها را به زبان مادری شعرخوانی کردند. معرفی کتاب و پخش فیلم دیو دیگ‌به‌سر پایان‌بخش برنامه‌های اجرایی در این جشن بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =