همایش " کودکان بانشاط؛ جامعه‌ی پرنشاط " در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: برای داشتن جامعه‌ای سالم و عاری از خطر و کودکانی بانشاط و دور از مواد مخدر باید با همتی همگانی تلاش کنیم

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، همایش " کودکان بانشاط؛ جامعه‌ی پرنشاط " در کانون استان برگزار شد.

در این همایش، که با حضور گسترده‌ی مسئولان استان و اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری زاهدان همراه بود، نماهنگی از فعالیت‌های کانون در زمینه‌ی آگاهی بخشی به اعضا با موضوع مهارت‌های زندگی و راه‌های ایمن سازی کودکان در مقابل مواد مخدر پخش شد و در ادامه اعضای کودک دختر و پسر مراکز زاهدان نمایش صحنه‌ای با محتوای لزوم توجه بیشتر به کودکان و دنیای آنان، اجرا کردند که با گردش نمادین به دور کره‌ی زمین، این خواسته را برای همه‌ی کودکان جهان آرزو کردند.

اجرای سرود " ایران " که روایت‌گر بخشی از تاریخ و فرهنگ پرافتخار کشور عزیزمان است، توسط اعضای دختر مرکز مجتمع، جلوه‌ی دیگری به این همایش بخشید و پس از آن یکی از اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی سه زاهدان با اجرای خوان سوم شاهنامه تحسین حاضران را برانگیخت.

برگزاری مسابقه برای اعضای دختر و پسر و اجرای نمایش صحنه توسط عضو کودک کانون بخش‌های دیگر همایش کودکان بانشاط؛ جامعه‌ی پرنشاط بود که در روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در سالن سینمای کانون برگزار شد.

قابل ذکر است در آغاز همایش، مدیرکل کانون استان نیز در سخنانی حضور کودکان و نوجوانان و مسئولان را در کانون خیرمقدم گفت.

معصومه هادی در ادامه با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: مواد مخدر هر روز در دنیا قربانیان بی‌شماری می‌گیرد و خیلی از خانواده‌ها در زیر پای این مافیای بزرگ خم می‌شوند و می‌شکنند.

وی هم‌چنین افزود: مواد مخدر به عنوان قاتلی خاموش، بیش از همه بر روی کودکان تاثیر می‌گذارد و ما به عنوان کسانی که عهده‌دار امر پرورش، تربیت، شکوفایی و سلامت کودکان و نوجوانان هستیم، وظیفه داریم با آنان مهربانی کنیم؛ در شادی‌هایشان سهیم باشیم و دوستشان داشته باشیم تا در مقابل خطراتی که این گروه سنی را تهدید می‌کند آنان را ایمن سازیم.

هادی هم‌چنین خطاب به مسئولان حاظر در همایش عنوان کرد: برای داشتن جامعه‌ای سالم و عاری از خطر و کودکانی بانشاط و دور از مواد مخدر باید با همتی همگانی تلاش کنیم.

مدیرکل کانون استان در پایان سخنان خود با اشاره به استقبال قابل توجه کودکان از این همایش گفت: حضور این تعداد کودک در این همایش نعمت بزرگی است که نشان از اطمینان خاطر خانواده‌ها به کانون دارد، و ما هم قدردان این اعتماد هستیم و سعی داریم با فعالیت‌های گوناگون فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی محیطی شاداب و امن برای آنان فراهم کنیم.

گفتنی است در پایان این همایش تابلوی هنری دست‌سازه‌ی کودکان و مربیان به دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانداری اهدا شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری و کارشناسان دفتر اجتماعی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانداری و کارشناسان این حوزه، معاون فرماندار زاهدان، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان، رییس امور تربیتی آموزش و پرورش و کارشناسان این اداره کل، معاون سازمان بهزیستی استان، شهرداری و خانواده‌ها در همایش " کودکان بانشاط؛ جامعه‌ی پرنشاط " در کنار کودکان حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =