برگزاری کارگاه آموزشی «هنر تربیت موفق درخانواده»

والدین و اعضای مراکز فرهنگی هنری شهرستان آستارا از برگزاری کارگاه آموزشی« هنر تربیت موفق درخانواده» استقبال‌کردند.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، این ویژه‌برنامه در راستای برنامه‌ریزی‌ سالانه‌ی این مجموعه‌ی فرهنگی و به منظور دانش‌افزایی والدین و معرفی هرچه بیش‌تر فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی این مجموعه‌ی فرهنگی به مرحله اجراگذاشته‌شد.

مدرس این کارگاه آموزشی درآغاز به نقش و اهمیت  نظام فکری والدین و معلمان اشاره و تاکیدکرد: با نظام فکری و نگرشی پویا می توان فرزندی سالم و موفق پرورش داد.

فریبا دلسوز افزود: سرنوشت فرزندان توسط دو نظام فکری خانواده و معلمانی که به آنها می‌آموزند تعریف‌می شود.

فریبا دلسوز، همکار پیش کسوت کانون و کارشناس ارشد روانشناسی

این همکار پیش‌کسوت کانون و دانش‌آموخته رشته روان‌شناسی در همین حال به تشریح طرز فکر ایستا و پویا پرداخت و یادآورشد: تفکر پویا، بسترساز ایجاد ویژگی‌های اساسی در کودکان است که زمینه پذیرش چالش‌ها و مواجهه  با سختی‌ و ناکامی‌ها را در آنان فراهم‌می‌کند.

آشناسازی پدرها و مادرها با «تحسین پویا و ایستا» و هم‌چنین واژه‌های مورد استفاده در مواجهه والدین با فرزندان،  بخش دیگری از  کارگاه آموزشی«هنر تربیت موفق درخانواده» بود.

مشاور اموربانوان و خانواده‌ کانون گیلان نیز در این نشست ضمن قدردانی از خانواده‌هایی که برای پرورش فرزندان‌خود در این کارگاه آموزشی حضورداشتند، مطالعه‌ی ویژگی‌های خانواده‌ی موفق را یکی از گام‌های رسیدن به پیشرفت و راهکاری مناسب برای تقویت بنیان خانواده عنوان‌کرد.

اکرم السادات حسینی، مشاور اموربانوان و خانواده کانون گیلان

اکرم السادات حسینی ایجاد فرصت با هم بودن، تلاش برای برقراری ارتباط موثر میان افراد خانواده و قدردانی از یکدیگر را از دیگرشاخصه‌های خانواده‌ی موفق برشمرد.

حسینی در ادامه سخنان خود به اهداف این برنامه و هم‌چنین نقش خانواده‌ها در موفقیت و پیش‌برد فعالیت‌های کانون پرداخت و ازهمراهی فاطمه جاوید، کارشناس آموزش و پژوهش کانون استان و  همکاری مربیان  درجلب مشارکت خانواده‌ها و غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان تقدیر و تشکرکرد.

برپایه این گزارش، معرفی کتاب «پدر، مادر، کمی هم به من گوش‌کنید»، خوانش بخش‌هایی از کتاب توسط والدین و هم‌چنین برپایی کارگاه‌های کاردستی، سفال‌گری، خوش‌نویسی، معرفی کتاب و رباتیک، از جمله برنامه‌های جانبی این کارگاه آموزشی در مرکز شماره 1 کانون آستارا بود که با شعرخوانی و اجرای گروه سرود این مرکزفرهنگی هنری همراه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =