رشد ۳ برابری شرکت اعضا در جشنواره رضوی

تعداد شرکت کنندگان شانزدهمین جشنواره رضوی سه برابر رشد یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی، منیر صادقی مدیر کل کانون استان با بیان این مطلب گفت: طی سال گذشته در مجموع ۲۸۶ اثر از اعضای کانون در این جشنواره شرکت داشتند، تعداد این آثار طی سال جاری به ۷۹۵ اثر نفر رسید.

وی با بیان اینکه برگزیدگان مرحله استانی به دبیرخانه مرکزی جشنواره معرفی شدند، عنوان کرد:امسال ۱۷۳ کودک و ۷۹۵ نوجوان داوطلب شرکت در جشنواره رضوی شدند و بیشترین آثار ارسالی مربوط بخش نامه ای به امام رضا(ع) بود.

وی با اعلام اینکه ۲۴۴ اثر در مجموع از مراکز جمع آوری و به دفتر استان ارسال شد، عنوان کرد: پس از داوری نهایی در نهایت ۹۲ اثر به عنوان برگزیدگان استانی برای شرکت در مرحله نهایی انتخاب شدند.

به گفته مدیر کل کانون استان این جشنوراه فرصت مناسبی بود تا ضمن ترویج فرهنگ رضوی، کودکان و نوجوانان مروری بر وقایع و سبک زندگی امام رضا(ع) از کودکی تا شهادت داشته باشند و در بخش های مختلف جشنواره نگاهی بر سفر ایشان از مدینه به ایران و و همچنین وجوه اخلاقی این امام همام داشته باشند.

گفتنی است محورهای موضوعی این جشنواره که با هدف توسعه مفاهیم فرهنگی و معارف رضوی در میان نسل امروز، برگزار شد به سبک زندگی امام رضا(ع)، ترویج و تبیین سبک زندگی ایرانی- اسلامی با تکیه بر فرهنگ رضوی و توجه به مصادیقی چون محبت اهل بیت، هویت دینی، گذشت و ایثار تاکید دارد.  

کودکان ونوجوانان شرکت کننده توانستند در شانزدهمین جشنواره رضوی در بخش های پژوهش اعضا، کتابسازی، کاردستی، تمبرپستی و کارت‌پستال سازی، نامه‌ای به امام رضا، خاطرات زیارت و سرود رقابت کنند.

    

     

      

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =