ذوق و استعداد ادبی اصل اساسی برای نویسندگی

برای خلق آثار ادبی نباید به تحصیلات آکادمیک بسنده کرد، ذوق و استعداد ادبی اصل اساسی برای نویسنده شدن است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکانن و نوجوانان استان خراسان شمالی، دکتر «حسن اسعدی» پژوهشگر ادبیات عامه در کارگاهی با عنوان بازآفرینی متون کهن که به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان در مرکز شماره 2 بجنورد برگزار شد، گفت: ادبیات فارسی به لحاظ پیشینه قدمت بسیار بالایی دارد که می توان از آن برای ادبیات کودک و نوجوان بهره برد.

این استاد دانشگاه در جمع اعضای مرکز شماره 2 بجنورد به نمونه داستان ها و فیلم های بازآفرینی شده اشاره کرد و خاطر نشان نمود: بدون شک تمام متون ادبی فارسی این  قابلیت را دارند که برای بچه ها بازنویسی شوند و اسطوره های نامدار فارسی به این شیوه به بچه ها معرفی شوند.

وی خطاب به نوجونان این مرکز فرهنگی و هنری عنوان کرد: بازآفرینی آثار ادبی نیاز به خلاقیت دارد و از آن مهمتر بایستی بخ نیازها و علایق مخاطب امروزی اشراف داشت تا آثار خلق شده مورد توجه مخاطب قرار بگیرد.

حسن اسعدی در ادامه مبحث بازنویسی کردن درآثار ادبی را تشریح کرد و گفت: کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون پرورش فکری بارها تجربه بازنویسی را در کارگاه های نوشتن خلاق کسب کرده اند.

وی به چند نمونه از آثار بازنویسی شده توسط اعضا اشاره کرد و ادامه داد: کودکان و نوجوانان امروز آشنایی زیادی به ادبیات کهن ندارند و می توان با بازآفرینی و بازنویسی آنها را به گنجینه بی بدیل ادبیات کهن آشنا کرد.

گفتنی است به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان نرگس برهمند کارشناس مسوول فرهنگی و هنری استان هم در این مرکز حضور یافت و برای اعضای حاضر در مرکز شخصیت «مهدی آذر یزدی» نویسنده کودک و نوجوان را معرفی نمود.

همچنین ویژه برنامه روز ادبیات کودک و نوجوان شبکه استانی اترک در این مرکز فرهنگی و هنری تهیه و ضبط شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =