شاعر یک قاچ هندوانه مهمان اسفراینی ها شد

اعضای مرکز شماره یک اسفراین روز ادبیات کودک ونوجوان را با حضور شاعر کتاب یک قاچ هندوانه گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی ، مراسم بزرگداشت روز ادبیات کودک و نوجوان با حضور زهرا داوری نویسنده یک قاچ هندوانه ، رقیه هاشمی کارشناس ادبی استان و کودکان و نوجوانان عضو مرکز شماره یک اسفراین برگزار شد

زهره عباس آبادی مسئول مرکز اسفراین با بیان این خبر گفت در این برنامه که با محوریت آشنایی اعضا با این شاعر نام آشنای استان و خوانش کتاب یک قاچ هندوانه برگزار شده بود، زهرا داوری شاعر کتاب کودکان و نوجوانان را به دیدن و تجربه کردن و خواندن کتاب دعوت فراخواند و افزود اگر این تجربه ها یاد داشت شود می تواند منبع گرانبهایی برای نوشتن باشد.

شاعر کتاب یک قاچ هندوانه  عنصر زبان را یکی از عوامل موثر در ارتباط یک کتاب با مخاطب عنوان کرد و گفت: اگر مخاطبان کتاب نتوانند با زبان  آن ارتباط برقرار کنند هر گز سعی نمی کنند آن را به دیگران هم معرفی کنند.

نازنین عباسی تصویر گر کتاب که از طریق ارتباط تصویری با اعضای مرکز اسفراین سخن می گفت با تاکید بر این که تصویرگری یک رشته هنری است و تصویرگر سعی می کند در فرایند تصویر سازی قصه خودش را روایت کند تصریح کرد هر چه این دو روایت یعنی روایت نویسنده و تصویر گر به هم نزدیکتر باشند خوانندگان به فهم بهتری از کتاب می رسند.

اعضای مرکز اسفراین در گفتگوی مستقیم با نویسنده و تصویر گر کتاب بر هم پوشانی شعر ها و تصاویر تاکید داشتند و معتقد بودند تصاویر سهم به سزایی در ارتباط خواننده با کتاب داشته است .اگر چه نباید سهم سادگی زبان و نزدیکی شعر ها به تجربه های روزمره  کودکان را در این ارتباط کم اهمیت دانست.

نویسنده و تصویر گر کتاب در پاسخ به این سوال اعضای مرکز که چرا بخش عمده ای از اشعار و تصاویر آن دخترانه است بر این باور بودند که تجربه کودکی آن ها به عنوان دختر به صورت ناخوداگاه در این مساله سهم عمده ای داشته است.

در پایان این برنامه اعضای شرکت کننده علاوه بر بازدید از شهر بقلیس بر سر مزار شیخ آذری شاعر نام آشنای اسفراین حضور یافتند

گفتنی است روز18 تیر روز درگذشت مهدی اذر یزدی به عنوان روز ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =