چهره‌های دیروز، امروز و فردای کانون

به مناسبت هفته‌ی ملی کودک مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون غرفه‌ی معرفی‌ها را با تصاویری از اعضای موفق دیروز، امروز و فردای کانون برپا کرده است تا کودکان‌ونوجوانان را به دنبال‌کردن رویاهای‌شان تشویق کند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهرانگیز اخوی، مربی مسئول مرکز 25 کانون پرورش فکری استان تهران درباره‌ی این غرفه گفت: ما در غرفه‌ی معرفی‌ها به شناساندن چهره‌های نام‌آشنایی می‌پردازیم که زمانی عضو کانون بوده‌اند. او برای مثال به ایرج طهماسب، حمید جبلی، پرویز پرستویی یا اکبر عبدی در حیطه‌ی هنر و یا علی ربیعی، وزیر سابق کار، تعاون و رفاه اجتماعی در عالم سیاست به عنوان تعدادی از چهره‌های دیروز کانونی اشاره می‌کند.

جوان‌ترهایی چون امیرحسین صدیق، عرفان نظرآهاری، نفیسه‌ی روشن، سارا بهرامی و جواد عزتی از اشخاصی هستند که در قالب چهره‌های امروز به مخاطبان معرفی می‌شوند. مسئول این غرفه درعین‌حال بیان می‌کند که مخاطبان هم‌چنین با اعضای فعال و موفق حال‌حاضر کتاب‌خانه‌های کانون در قالب چهره‌های فردا آشنا می‌شوند.

او در این رابطه می‌افزاید: بین تصویر این اعضا آینه‌ای قرار داده‌ایم که مخاطبان در حین تماشای آن‌ها چهره‌ی خودشان را نیز می‌بینند و از این طریق به آن‌ها یادآوری شود که خودشان نیز می‌توانند جزو چهره‌های موفق فردا باشند.

اخوی خاطرنشان کرد: در قالب فرم‌هایی که تهیه شده بچه‌ها می‌توانند تصورشان از بیست سال آینده خود را بنویسند و نقاشی کنند. هم‌چنین مسابقه‌ی پازل چهره‌های مطرح کانونی نیز در این غرفه برگزار می‌شود.

مسئول غرفه‌ی معرفی‌ها با بیان این‌که معرفی شخصیت یکی از فعالیت‌های اصلی کتاب‌خانه‌های کانون است می‌افزاید: هدف از تمام این کارها این است که بچه‌ها به رویاهای خود برای آینده فکر کنند و ببینند آیا به دنبال کردن الگوهای موجود علاقه‌مندند یا می‌خواهند دنیای دیگری برای خودشان بسازند.

گفتنی است که ویژه‌برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک از 14 تا 20 مهر 1397 در تهران به میزبانی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان در خیابان حجاب و همچنین مراکز فرهنگی هنری سراسر کشور برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =