شادی کودکان روستای سطوه از ارسال کتاب‌های کتابخانه پستی شاهرود

کودکان روستای سَطوه برای نخستین‌بار از خدمات و امکانات فرهنگی کتابخانه پستی کانون پرورش فکری شاهرود بهره‌مند شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نسرین قربانی مربی کتابخانه پستی کانون پرورش فکری شاهرود از عضویت ۱۰۳ دانش‌آموز دختر و پسر پایه دوم تا ششم مدرسه محتشم کاشانی روستای محروم سَطوه از توابع این شهرستان خبر داد و گفت: با حمایت مهدی جمال مدیرکل کانون استان سمنان از آبان‌ماه سال ۱۳۹۷، کودکان و نوجوانان پرتلاش و با استعداد سطوه که بازیچه‌ای جز خاکِ کوچه‌پس‌کوچه‌های روستا ندارند با عضویت در کتابخانه پستی شاهرود از کتاب‌ها و فعالیت‌های مکاتبه‌ای کانون پرورش فکری بهره‌مند می‌شوند.

قربانی در ادامه افزود: مربی کتاب‌خانه پستی شاهرود با ارسال دو جلد کتاب به‌صورت امانتی برای کودکان و نوجوانانی که در مناطق تحت پوشش دیگر مراکز کانون، زندگی نمی‌کنند، مسئولیت بخشی از ترویج فرهنگ مطالعه در بین مخاطبان را برعهده دارد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی و ادبی ویژه اعضای کتابخانه پستی اظهار داشت: تمامی خدمات این کتابخانه، رایگان است و کودک یا نوجوان پس از مطالعه کتاب‌هایش، آن را در پاکت تمبردار دیگری که مربی برای او ارسال کرده، قرار می‌دهد و بدون صرف هزینه‌ای کتاب را به کانون پرورش فکری بازمی‌گرداند.

قربانی در پایان یادآور شد: به‌منظور ایجاد نشاط اجتماعی و تحقق عدالت فرهنگی و اجتماعی در آینده‌ای نزدیک با حضور مربی کتابخانه پستی کانون پرورش فکری، ویژه‌برنامه‌ای خاص این اعضا در مدرسه روستا برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ سَطوه روستایی بین دو شهرستان شاهرود و دامغان در دشتی کویری است که اگر هم بارانی بر سرش ببارد تبدیل به سیلاب می‌شود. کوچه پس‌کوچه‌های روستا پر از دختران نوجوانی است که بعضی‌شان دست کودکان خردسال‌شان را گرفته‌اند و در کوچه‌های خاکی پیاده‌روی می‌کنند و زنانی که ظرف‌های آب را به خانه می‌برند. اینجا مردم در خانه‌هایی کوچک با دیوارهای آجری و حداقل وسایل مورد نیاز زندگی می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =