اعلام آمادگی صنف خزاری‌فروشان  برای همکاری در تشکیل اتحادیه‌ی اسباب‌بازی

سیدحسین دکمه‌چی، رئیس اتحادیه خرازی‌فروشان و وابسته تهران از فعالیت گسترده‌ی این اتحادیه در حوزه‌ی اسباب‌بازی خبر داد و آمادگی خود را برای مشارکت در تشکیل اتحادیه اسباب‌بازی اعلام کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، گردهم‌آیی فروشندگان رسته‌ی اسباب‌بازی در حالی برگزار شد که دکمه‌چی به ایجاد کارگروه اسباب‌بازی در این اتحادیه اشاره کرد.

وی در ابتدا عنوان کرد: «اتحادیه خرازی‌فروشان و وابسته تهران برای تخصصی کردن رسته‌ی اسباب‌بازی با تشکیل کارگروه اسباب‌بازی قدم‌های مهمی را در این راستا برداشته است.»

وی که پیش‌تر هم به مشارکت این اتحادیه در برگزاری چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی اشاره داشت، عنوان کرد: «علاوه بر حضور فعال در این جشنواره و همکاری بیش‌تر با شورای نظارت بر اسباب‌بازی، این اتحادیه خدماتی را برای فروشندگان عضو در نظر گرفته است.»

دکمه‌چی ادامه داد: «برگزاری کلاس‌های آموزشی برای ارتقا سطح علمی فروشندگان، حضور مشاوران مالیاتی و تعامل آنان با فروشندگان، ایجاد بیمه تکمیلی برای فروشندگان، ایجاد باشگاه رفاهی برای برگزاری سفرهای زیارتی- سیاحتی، دفاع از حقوق صنفی در چارچوب قوانین صنفی، تشکیل کمیسیون‌های مجزا و ارتباط با نهادهای علمی همچون دانشگاه خوارزمی، دانشگاه شهید بهشتی دانشکده علوم پزشکی برای امضای تفاهم‌نامه‌ی آموزشی بخشی از این قدم‌هاست.»

رئیس اتحادیه خرازی‌فروشان و وابسته تهران که در گردهم‌آیی فروشندگان رسته‌ی اسباب‌بازی حضور یافته بود ضمن قدردانی از دبیر جشنواره اسباب‌بازی‌ کانون پرورش فکری، به نقش این جشنواره در هموار شدن راه برای تشکیل اتحادیه اسباب‌بازی اشاره کرد و گفت: «قدم‌هایی که اتحادیه‌ی خرازی‌ها نیز برداشته است می‌تواند شروعی برای شکل‌گیری اتحادیه‌ی اسباب‌بازی باشد.»

در ادامه‌ی این گردهم‌آیی محسن حموله دبیر جشنواره نیز با فروشندگان اسباب‌بازی سخن گفت.

وی ضمن تشریح بخش‌های مختلف جشنواره، عنوان کرد: از ابتدای مسیر برنامه‌ریزی جشنواره از همراهی و هم‌فکری سازمان‌ها، نهادها و مجموعه‌های مختلفی بهره بردیم. یکی از این مجموعه‌ها اتحادیه خرازی‌فروش‌ها و وابسته تهران هستند. قدردان همراهی ریاست اتحادیه و گروه پژوهشی آن هستیم. توجه اتحادیه به رسته اسباب‌بازی بسیار با ارزش است. امروزه نقش بی‌بدیل اسباب‌بازی در رشد و تکامل شخصیت کودکان و نوجوانان به اثبات رسیده است. به همین دلیل انتخاب اسباب‌بازی مناسب بسیار اهمیت دارد. فروشندگان اسباب‌بازی به عنوان آخرین حلقه از زنجیره تولید و عرضه اسباب‌بازی می‌توانند در انتخاب درست اسباب‌بازی نقش موثری داشته باشند.

وی ادامه داد: «ارتقا سطح اطلاعات و آگاهی در مورد کاربردها و کارکردهای اسباب‌بازی و آشنایی با آخرین دست‌آوردهای این حوزه می‌تواند فروشنده اسباب‌بازی را به یک مشاور و راهنما برای انتخاب اسباب‌بازی تبدیل کند.»

تبلیغات و ارتباطات رمز موفقیت فروشندگان اسباب‌بازی است

میثم علیرضایی از سخنرانان این نشست، در گردهم‌آیی فروشندگان رسته‌ی اسباب‌بازی به بیان راه‌کارهایی برای موفقیت فروشندگان پرداخت. این سخنران با بیان این مطلب که مدیریت کسب و کار فارغ از مسایل سیاسی و اقتصادی است، عنوان کرد: «هم‌اینک در بازار با این مسئله روبروییم که فروشندگان و تولیدکنندگان شرایط بازار و اقتصاد را نامطلوب می‌دانند. اما تصور می‌کنم که ما عادت داریم توپ را در زمین حریف بیندازیم.»

این سخنران ادامه داد: «مسئله‌ی اصلی ما «کسب و کار» و مدیریت آن است، نامناسبات دولتی و اقتصادی. و این حوزه را خود ما مدیریت می‌کنیم. بخش فروش نیز بخشی از این زنجیره است. فروشندگانی که هم منفورند و هم محبوب مدیران این بخش‌اند. آن‌ها به دلیل اینکه سرمایه‌ی مردم را دریافت می‌کنند گاهی منفور به نظر می‌رسند اما از آنجا که همین افراد پول را به بدنه‌ی جامعه و صنعت و تولید تزریق می‌کنند بخش مهمی از اقتصاد محسوب می‌شوند.»

نماینده‌ی صنف خزاری‌فروشی‌ها در ادامه‌ی سخنانش به مساله‌ی راه‌کارهای اقتصادی برای فروش بیش‌تر ‍پرداخت: «ارتباطات و تبلیغات دو رکن مهم این مساله‌اند. ما میلیون‌ها تومان صرف دکوراسیون و سرمایه در گردش می‌کنیم اما تبلیغات را جدی نمی‌گیریم و تعامل با مشتری را نمی‌شناسیم. رقبای خود را نمی‌شناسیم و با هم‌صنفان خود در ارتباط نیستیم. و به همین دلیل است که در هنگام ورود مشتری به مغازه نمی‌توانیم نقش مشاور را ایفا کنیم.»

وی پذیرش نقش فروشندگی را یک آسیب جدی خواند: «فروشنده باید ضمن داشتن صداقت، نقش مشاور را بازی کند. او باید ضمن گفت‌وگو با مشتری نیاز او، خواسته‌ها و موانع او را بشناسد و برحسب خواسته‌ی او پیشنهادهایی را مطرح کند. تا مادامی که خریدار این صداقت را نبیند، فروشنده نمی‌تواند اعتبار لازم را کسب کند.»

این بازاریاب تاکید کرد: «خریدار ما را در نقش کسی می‌داند که مسئول خرج کردن پول‌های او هستیم. با اعتمادسازی و محبوبیت است که او به جذب مشتری‌های بعدی دست خواهد زد و امر تبلیغات را خود به خود هدایت خواهد کرد.»

وی آگاهی و دانش از محصول را نیز ضروری خواند: «فروشنده‌ی موفق از یک مثلث تبعیت می‌کند. شناخت محصول، شناخت بازار و مشتری‌مداری. اگر او بتواند آگاهی کافی را کسب کند، در نقش یک مشاور عمل خواهد کرد.»

در چهارمین دوره از برگزاری این رویداد فرهنگی حضور نهادها و انجمن‌های خصوصی در جشنواره پررنگ است. اتحادیه خرازی‌فروشان و وابسته تهران نیز با برگزاری برنامه‌های متنوع و مشارکت در نشست‌های علمی نقش پررنگی را در تسهیل حضور علاقه‌مندان و وابستگان این صنف در جشنواره داشته است.

گفتنی است برنامه‌های علمی، نشست‌ها و گردهم‌آیی چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با مشارکت نهادهای خصوصی برنامه‌ریزی شده و به اجرا در آمده است. در این میان حضور فروشنده‌های اسباب‌بازی نیز فرصتی برای تحکیم روابط بخش‌های مختلف این صنف در حاشیه‌ی جشنواره اسباب‌بازی پدید آورد.

چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی که تا ۲ آذر ۱۳۹۷ ادامه خواهد داشت، همه ساله در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان علاقه‌مندان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =