لزوم گنجاندن قصه در برنامه‌های آموزشی از مهدکودک تا دانشگاه

یکی از شرکت کنندگان جشنواره قصه گویی منطقه 5 کشور که از استان خراسان شمالی در این جشنواره حضور دارد؛ بر این باور است که برای جبران کمبودهای ناشی از بی توجهی به قصه گویی در خانواده‌ها و جامعه باید در کنار برگزاری جشنواره به گنجاندن قصه در ابزارهای آموزشی در مهدهای کودک،مدارس و حتی دانشگاه‌ها توجه شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران،اسماعیل عسگری،شرکت کننده بخش منطقه 5، بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی  تجربه 22سال فعالیت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی را دارد و از مربی‌گری تا کارشناسی و مسوؤلیت در مراکز کانون را تجربه کرده است.

وی که قصه‌ای با عنوان «1،2،3،عطسه»با رویکردی طنز و درون مایه مذهبی را در بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی اجرا کرده است،گفت:قصه امکان نقل شیرین ،شیوا و در عین حال مؤثر و دلنشین یک کلام است که اجازه نگاه شیرین برای کودکان تعریف می کند و هم آموزه‌های سخت را ساده و باور پذیر می کند؛درواقع می‌توان گفت قصه زبان شیرین برای انتقال مفاهیم سخت و غیرقابل ارائه است.

این کارشناس فرهنگی معتقد است که شاید کانون در حوزه گسترش دامنه قصه‌گویی در کشور آن طور عمل نکرده است اما در حوزه تخصصی و پرداخت کیفی «قصه »در سال‌های گذشته و برگزاری جشنواره‌ها اقدامات خوبی را مانند پرداختن به «قصه‌های 90 ثانیه‌ای »را به اجرا درآورند.

عسگری میزان استقبال کودکان و نوجوانان از «قصه‌های 90 ثانیه‌ای» را دلیلی بر موفق بودن آن می داندوپیشنهاد می دهد که برای جبران کمبودهای ناشی از بی توجهی به قصه گویی در خانواده‌ها و جامعه ،در کنار برگزاری جشنواره به گنجاندن قصه در ابزارهای آموزشی در مهدهای کودک،مدارس و حتی دانشگاه‌ها توجه شود.

وی نقش برگزاری جشنواره قصه گویی را برای نمایش و معرفی فضای آن مؤثر می‌داند اما معتقد است که برای گسترش قصه‌گویی در جامعه باید افراد فعال در این حوزه شناخت کافی از قصه داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =