کد خبر: 284653
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
یلدای ایرانی

هم‌زمان با آغاز فصل زمستان و به مناسبت شب یلدا، مرکز فرهنگی هنری شماره سه نیشابور با برگزاری جشن یلدای ایرانی، این آیین کهن ایرانی را پاس داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان رضوی، زهره اکبرآبادی مربی مسئول مرکز شماره 3 کانون نیشابور با اعلام مطلب فوق افزود: گرامیداشت آیین‌ها و سنت‌های به یادگار مانده از پیشینیان یکی از راه‌های آشنایی بچه‌ها با فرهنگ گران‌سنگ ایران و تاریخ ارزشمند آن است و جشن یلدا به عنوان یکی از قدیمی‌ترین رخدادهای تاریخی و فرهنگی ایران نکات حائز اهمیتی در دل خود جای داده است.

به همین مناسبت و به منظور آشنایی اعضاء با پیشینه یلدا و آداب و رسوم ایرانی در این شب مرکز شماره 3 نیشابور با برپایی جشنی با حضور 120 نفر از اعضاء دختر و مادرها و مادربزرگ‌ها، به استقبال شب یلدا رفت.

اکبرآبادی گفت: در این نشست مادربزرگ‌ها برای بچه‌ها قصه گفتند و به نقل خاطرات گذشته خود پرداختند. همچنین مسابقات مختلفی برای بچه‌ها و مادرها برگزار شد.

مسئول مرکز شماره سه نیشابور خاطر نشان کرد: به همین مناسبت و با همکاری دبستان دخترانه شهید الیشه مسابقه کاردستی نیز با عنوان کاردستی‌های یلدایی به اجرا در آمد که بیش از 100 اثر توسط بچه‌ها تهیه شد و در دو نوبت با حضور در مدرسه و نیز در جشن یلدا از برگزیدگان تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =