قصه‌ها، ابزاری برای الگو قراردادن شهدا هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: الگوپذیری یک اصل مهم تربیتی است، زیباترین الگ‌وهای ما شهدا هستند که باید به عنوان قهرمان و پهلوانان به فرزندان‌مان معرفی کنیم.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، سردار حسنی سعدی در جمع مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان با بیان این مطلب، خاطرنشان کرد: اگر به دوران کودکی برگردیم به طورقطع قصه‌های به یادماندنی در ذهنمان هست که از مادربزرگ، مادر وگاهی تلویزیون شنیده‌ایم و در زندگی‌مان تاثیرگذار بوده‌اند.

وی، مطالعه کتاب و قصه را نیاز و غذای روح انسان عنوان کرد و گفت: قصه یکی از زبان‌های هنری قرآن است که تعلیمات دینی را به طور غیر مستقیم به ما آموزش می‌دهد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان  جشنواره قصه‌گویی " راز ستاره‌ها" را یکی از تاثیرگذارترین کارهای فرهنگی  در حوزه‌ی آشنایی کودکان و نوجوانان با شیوه زندگی و شخصیت شهدا دانست و یادآور شد: این قصه‌ها  باید مستند، با شادهد و مثال باشد و مفاهیمی چون ایثار، گذشت و فداکاری را به شیوه‌ای غیرمستقیم به نسل امروز منتقل کند.

در همین حال، محسن روحی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجانان کرمان، با بیان این‌که مسوولیت کمیته کودک و نوجوان دومین کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان برعهده کانون است، گفت: دو جشنواره قصه‌گویی و دست‌سازه‌ها با هدف انتقال و تثبیت اندیشه فرهنگی ایثار و شهادت و انس با مفاهیم ارزشی، پرورش روحیه و تفکر خلاق و ارزش‌گذاری به ساخته‌های بومی و محلی برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون کرمان تصریح کرد: ایثار و گذشت، پیوند عاشورا با دفاع مقدس، یک شهید شاخص، شجاعت و نوجوان شهید شهر از محورهای برگزاری این دو جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰ دست‌سازه‌ در قالب کار حجمی بزرگ توسط کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷سال در گروه‌های سه نفره با نظارت و راهنمایی مربیان کانون تهیه و به صورت نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

جشنواره قصه‌گویی " راز ستاره‌ها" و دست‌سازه‌ها همزمان با گرامیداشت چهلمین سالگر پیروزی انقلاب در کرمان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =