صنعت اسباب‌بازی ایران در آستانه تحولی بنیادی

عضو کمیسیون ثبت و صدور مجوز شورای نظارت بر اسباب‌بازی گفت: طرح حذف مالیات ارزش افزوده از اسباب‌بازی در کمیسیون فرهنگی مجلس، تصویب آن، مطرح شدن در کمیسیون تلفیق و البته به زودی رای‌گیری در صحن علنی مجلس، امید و نشاط را به صنعت و بازار اسباب‌بازی کشور تزریق کرده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، محسن رجبی در خصوص شرایط این روزهای صنعت و بازار اسباب‌بازی اظهارنظر کرد و گفت: چند وقتی است که خبرهای خوبی در حوزه اسباب‌بازی در کشور شنیده می‌شود و طرح‌های ارزشمندی برای حمایت از تولید و محصولات ایرانی مطرح شده است.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی ایران در عین حال خاطرنشان کرد: شروع طرحی ارزشمند در وزارت آموزش و پرورش با عنوان «بازی و یادگیری» که به تجهیز اتاق‌های بازی در ۱۰هزار مدرسه کشور با محصولات و اسباب‌بازی‌های ایرانی می‌پردازد، موجب شگفتی و خوشحالی فعالان این صنعت شده است.

رجبی تاکید کرد: اگر این دو طرح به درستی اجرا و انجام شوند، صنعت اسباب‌بازی ایران با یک جهش اقتصادی روبرو خواهد شد که منافع این اقدام‌ها و شرایط ایجاد شده، ابتدا به کودکان و نوجوانان این مرز و بوم و سپس به اقتصاد کشور برمی‌گردد.

وی ادامه داد: اگر فقط یکی از تاثیرهای مثبت این طرح را بخواهم اشاره کنم، بحث کاهش واردات و کاهش خروج ارز از کشور برای تهیه اسباب‌بازی مورد نیاز بازار خواهد بود. مطمئنا با اجرای این طرح و حذف مالیات ارزش افزوده و قدرت گرفتن تولیدکنندگان داخلی، بخشی از واردات اسباب‌بازی را می‌توان از طریق تولید داخلی جبران کرد، در واقع ما با افزایش سهم تولیدات و محصولات ایرانی در بازار اسباب‌بازی داخلی مواجه خواهیم شد و حتی صادرات به کشورهای منطقه هم دور از دسترس نیست. 

رجبی، با بیان این‌که خوشبختانه گام اول برای بررسی طرح حذف مالیات ارزش افزوده در مجلس برداشته شده است، تاکید کرد؛ یکی از مهم‌ترین قوانین فعلی کشور که بر روی تولید محصولات ایرانی بسیار تاثیرگذار است، بحث مالیات ارزش افزوده است. همان‌طور که می‌دانید مالیات ارزش افزوده در تمام دنیا از مصرف‌کننده گرفته می‌شود و متاسفانه در ایران به دلایل مختلف از جمله نبودن زیر ساخت‌های اجرایی لازم و این‌که معمولا اینچنین قوانینی به طور ناقص در کشور ما اجرا می‌شود، فشار مالیات ارزش افزوده بر دوش تولیدکنندگان است و با اجرای این طرح شاهد آن خواهیم بود که رونق جدی در بازار و صنعت اسباب‌بازی اتفاق بیافتد.

به اعتقاد او، نکته اساسی در این زمان لزوم آشنایی بیشتر نمایندگان محترم مجلس با موضوع اسباب‌بازی و این صنعت خاص در کشور است، فکر می‌کنم با توجه به این‌که اتحادیه مستقل اسباب‌بازی در کشور وجود ندارد، نقش شورای نظارت بر اسباب‌بازی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به همراه انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی برای معرفی بیشتر این صنف به نمایندگان و سایر مسئولان کشور که کمی با دنیای بازی و اسباب‌بازی‌ها غربیه هستند و شاید اهمیت این صنف در مدیریت آینده کشور کمتر مورد توجه این دوستان قرار گرفته است، بسیار می‌تواند تعیین کننده باشد.

رجبی در پایان تصریح کرد: به عنوان عضو هر دو مجموعه بیان شده، این قول را می‌دهم که با تمام توان و با خوشحالی هر همکاری که در اجرای این دو طرح لازم باشد را دریغ نخواهیم کرد و تا رسیدن به نتایج عالی برای کودکان این کشور در کنار نمایندگان محترم مجلس و تمامی دلسوزان صنعت اسباب‌بازی خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =