شورای نظارت بر اسباب‌بازی در برگزاری جشنواره مدکاپ مشارکت می‌کند

تاکید بر ترویج استفاده از اسباب‌بازی در آموزش و حمایت از تولید پک‌های آموزشی، حمایت معنوی کانون پرورش فکری از چهارمین جشنواره ملی مدکاپ خواهد بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سمینارهای علمی و مسابقه‌های چهارمین جشنواره ملی مدکاپ در روزهای ۲۵ تا ۲۷ بهمن در حالی برگزار می‌شود که در این دوره از جشنواره نیز به موضوع‌های گسترش فرهنگ پژوهش، لذت بردن از دانستن و عمیق شدن فهم دانش‌آموزان از طریق یادگیری بر اساس ساخت پروژه‌های علمی و عملی تاکید شده است.

بر این اساس، شورای نظارت بر اسباب‌بازی نیز با توجه به یکی از رسالت‌های خود یعنی ترویج استفاده از اسباب‌بازی به ویژه اسباب‌بازی‌ها و ابزارهای آموزشی، حمایت خود را از جشنواره ملی مدکاپ اعلام کرده است.

در عین حال، این مسابقه‌ها در ۲۱ گرایش همچون هوافضا، رباتیک، سازه‌های ماکارونی، ماشین‌های کمیکار، ابرحباب، مسابقات آزمایشگاهی، بازی‌سازی، کامپیوتر و برنامه‌نویسی، ماشین گلدبرگ، آجرچینی، طراحی و چاپ سه بعدی، طراحی و ساخت معماری برگزار خواهد شد.

همچنین در بخش سمینارهای علمی دانش‌آموزان پنج گرایش مختلف در رشته‌هایی همچون فنی مهندسی، علوم پایه (فیزیک، شیمی و زیست) و نانو شرکت ‌کرده‌اند.

قرار است دست‌آوردها و پروژه‌های دانش‌آموزان از سوی پژوهش‌گران و نوابغ دانشگاهی داوری شده و گروه‌های برگزیده علاوه بر جوایز نفیس، گواهی قهرمانی و تندیس ویژه را دریافت کنند. پیش‌بینی می‌شود حداقل ۵هزار دانش‌آموز در این جشنواره حضور خواهند داشت.

گفتنی است پردیس فنی شهید عباسپور (دانشگاه شهید بهشتی) میزبان این مسابقه‌ها است و آیین پایانی این جشنواره در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرور‍ش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =