به دنبال سهم کانون پرورش فکری گلستان از مطالبات مادی و معنوی حوزه‌ی فرهنگ هستیم

نمایده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی در نشست هم‌اندیشی با مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان، کارشناسان هنری منطقه ۵ کشوری و مربیان هنری از کانون پرورش فکری به عنوان نهادی تخصصی و فرهنگ‌ساز نام برده و حمایت مادی و معنوی خود را در دفاع از طرح و ایده‌های خلاقانه این مجموعه اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، علیرضا ابراهیمی در این نشست که در آخرین روز از گردهمایی کارشناسان هنری منطقه ۵ کشوری در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون گرگان برگزار شد، از کانون پرورش فکری به عنوان مکانی تخصصی برای مهارت‌افزایی کودکان و نوجوانان نام برده و بیان داشت: کار مربیان کانون به دلیل ارتباط با آینده‌سازان مملکت بسیار حساس، تخصصی و ارزشمند است.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهارت‌محور بودن فعالیت‌های متنوع کانون در پاسخ‌ به نیازهای کودکان و نوجوانان در جامعه، این نهاد را از سایر نهادهای فرهنگی متمایز دیده و به تمامی دست‌اندرکاران این مجموعه که با حداقل امکانات ممکن در مسیر ترویج فرهنگ گامی موثر برمی‌دارند خداقوت گفت.

ایشان کار فرهنگی را به‌ویژه در حوزه‌ی کودک و نوجوان در مقابله با هجمه‌های فرهنگی امروز کشورهای بیگانه بسیار سخت دانسته و از مربیان این مجموعه خواست ار تولید فکر و اندیشه بازنمانند و بنده به عنوان نماینده‌ی مردم شریف استان گلستان با حداکثر اختیارات قول همکاری و حمایت مادی و معنوی در مسیر اعتلای فرهنگ جامعه را خواهم داد.

در ابتدای این نشست محبوبه رجب‌نسب مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان ضمن قدردانی از نگاه فرهنگی و ارزشمند دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از کانون به عنوان تنها نهاد تخصصی در زمینه غنی‌سازی مطلوب اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در طول سال نام برده و خواستار حمایت ویژه مادی و معنوی مسوولان ارشد استانی از این مجموعه فرهنگی شد.

مدیرکل کانون گلستان با ارائه گزارشی از عملکرد کانون در ۱۷ مرکز ثابت، ۹ کتاب‌خانه‌ی سیار، ۲ مرکز پستی و ۳ مرکز فراگیر در استان، رویکرد کانون را در تمرین مهارت‌های زندگی با کودکان و نوجوانان دانسته و بیان داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با دراختیار داشتن مربیان متخصص و آگاه به علم روان‌شناسی کودک و نوجوان همه روزه خدمات فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی بی‌شماری را به شکل جذاب به بچه‌ها ارائه می‌کنند.

این مقام مسوول فرهنگی با بیان دغدغه‌هایی از قبیل ضرورت تقویت نگاه مسوولان به حوزه‌ی فرهنگ، رفع کمبود نیروی انسانی، افزایش اعتبارات ملی و استانی و مستهلک شدن جدی برخی از ساختمان‌های کانون و ... خواستار توجه و حمایت معنوی و مادی مسوولان ارشد استانی، فرمانداران و به‌ویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شده و حضور آنان را موجب دل‌گرمی مربیان دل‌سوز کانون و کودکان و نوجوانان را مسوول فردای جامعه دانست.

هم‌چنین در ادامه نبود امنیت شغلی برای کارکنان پاره‌وقت و بحث بیمه‌ای آنان، حق‌الزحمه پایین کارکنان، کمبود نیروی انسانی و کمبود امکانات و تجهیزات سازمانی برخی از مشکلات کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود که توسط نمایندگان کارشناسان و مربیان حاضر بیان شد.

این نشست با اهدای تابلوی دست‌ساخته‌ی مربیان کانون پرورش فکری گلستان به نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =