وقتش رسیده که جشنواره پویانمایی را سالانه برگزار کنیم

مهدی خرمیان از اعضای هیات‌ مدیره آسیفا می‌گوید، زمان آن رسیده است که با توجه به ظرفیت‌های به وجود آمده در حوزه انیمیشن، جشنواره پویانمایی تهران به شکل سالانه برگزار شود.

مهدی خرمیان عضو هیات‌ مدیره انجمن سینمایی فیلم‌سازان انیمیشن ایران (آسیفا) درباره جایگاه دوسالانه پویانمایی تهران گفت: جشنواره انیمیشن به‌ عنوان یکی از بهترین جشنواره‌های تخصصی فیلم در ایران شناخته می‌شود و از بیش‌ترین اعتبار بین جامعه انیمیشن برخوردار است.

او ادامه داد: هر چند بیش‌ترین مخاطبان جشنواره عوامل و متصدیان انیمیشن هستند ولی عموم مردم هم کم‌وبیش از مخاطبان و دنبال کنندگان جشنواره هستند؛ البته جشنواره پویانمایی تهران پتانسیل بیشتر معرفی شدن را هم دارد.

این کارگردان سینمای انیمیشن درباره جایگاه دوسالانه تهران در عرصه جهانی گفت: خوشبختانه با توجه به وسایل و اپلیکیشن‌های ارتباط‌جمعی این ارتباط در طول سال‌های اخیر به‌خوبی اتفاق افتاده است و ما هر سال شاهد ارسال کارهای بسیار زیادی از اقصا نقاط دنیا هستیم و بعضاً کارهای کاندید اسکار هم در جشنواره شرکت کرده‌اند.

کارگردان انیمیشن «سوزنبان» با اشاره به اینکه ثبات مدیریت در جشنواره پویانمایی تهران از نقاط قوت آن است، توضیح داد: اگر به جشنواره‌های معتبر دنیا نگاهی بیندازیم این ثبات مدیریت وجود دارد. این ثبات هم در کیفیت و هم در کمیت جشنواره تأثیر به‌سزایی دارد و امید است در سال‌های آتی همچنان این سیاست اعمال شود.

او درباره روند مردمی‌تر کردن این جشنواره گفت: انتخاب انیمیشن‌هایی با مضامین عام‌تر می‌تواند ارتباط بین مردم و جشنواره پویانمایی را قوت ببخشد.

خرمیان که موافق سالانه شدن جشنواره پویانمایی تهران است، بیان کرد: با توجه به حجم گسترده تولیدات انیمیشن داخلی خوشبختانه این ظرفیت وجود دارد که جشنواره پویانمایی هر سال برگزار شود و فکر می‌کنم اکثر تولیدکنندگان انیمیشن این درخواست را دارند که چنانچه مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موافق باشند، این جشنواره به‌صورت سالانه برگزار گردد.

عضو هیات‌ مدیره آسیفا افزود: برگزاری سالانه جشنواره می‌تواند به پویایی جامعه انیمیشن کمک کند و سرعت تولید فیلم‌ها را افزایش دهد. دومین تاثیر این اتفاق، رونق بخشی به کسب و کار انیمیشن است.

خرمیان در پایان با بیان این‌که برخی از تکنیک‌ها و مضامین در انیمیشن مناسب مخاطب عام نیست و به کار جشنواره می‌آید، عنوان کرد: جشنواره همواره محلی برای به نمایش درآمدن انیمیشن‌هایی با تکنیک‌ها و مضامین خاص است چون برخی از آن‌ها مناسب پخش تلویزیونی نیستند و جایگاهشان در جشنواره است تا کسانی که به این حوزه علاقه دارند آن را دنبال کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =