تولیدات فرهنگی کانون، ابزار مناسب ارتباط با مخاطبان است

تولیدات فرهنگی کانون ابزار مناسبی برای توسعه ارتباطات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و باید برای تبلیغ و معرفی این محصولات به جامعه تلاش بیشتری انجام شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حسین ربانی غریبی معاون تولید کانون در نشست فصلی مدیران کل کانون سراسر کشور توضیح داد که کانون در حال ساخت فیلم‌های سینمایی و انیمیشن و کتاب‌های با کیفیتی در حوزه انتشارات است که به زودی تولید و منتشر می‌شود. این محصولات را باید به خوبی به جامعه معرفی کنیم.

او به مدیران کل کانون در استان‌ها پیشنهاد کرد با برگزاری اکران‌های خصوصی، فیلم‌های کانون از جمله ضربه فنی را برای استانداران و مسئولان استانی به نمایش بگذارند و از این ظرفیت‌ها برای افزایش مخاطبان استفاده کنند.

به گفته‌ی ربانی تولید کتاب‌های صوتی، بالابردن کیفیت محصولات و راه‌اندازی استودیو تصویری کانون که در آن می‌توان برنامه‌های تلویزیونی هم تولید کرد از برنامه‌های آینده این معاونت کانون است.

در این نشست مدیران کل زیر مجموعه معاونت تولید گزارش‌هایی از فعالیت حوزه خود ارایه کردند.

برپایی هفته انیمیشن ایران یک روز در تمامی مراکز کانون

محمدرضا کریمی‌صارمی مدیرکل سینمایی و تئاتر کانون در ادامه گزارش مختصری از روند برگزاری یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران ارائه و اظهار امیدواری کرد که در هفته انیمیشن در ایران یک روز در تمامی مراکز کانون در سراسر کشور فیلم‌های جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران برای اعضا و مربیان و خانواده‌های آنان اکران شود.

برنامه‌ریزی برای پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی

مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون نیز به ارائه گزارشی از چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی که با مشارکت بخش دولتی و خصوصی برگزار شد، پرداخت و در ادامه گفت در حال برنامه‌ریزی برای پنجمین دوره اسباب‌بازی هستیم.

محسن حموله با اظهار امیدواری از این‌که‌ جشنواره اسباب‌بازی در استان‌ها نیز برگزار شود، خاطرنشان کرد هدف از برگزاری این جشنواره برقرار کردن ارتباط بین تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران است.

وی در ادامه تصریح کرد رویداد ملی «ایده آزاد» با هدف گسترش ارتباط مراکز علمی و پژوهشی با ایده‌پردازان و ایجاد بستر موثر برای معرفی صنعت اسباب‌بازی نیز در فصل بهار برگزار خواهد شد.

مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون یادآور شد: به منظور تشکیل انجمن طراحان و عروسک‌سازان ایرانی، نشستی را برگزار کردیم که در این زمینه به دنبال مجوز آن هستیم.

او در پایان افزود: در مرکز تجربیات هنری و ایده‌های نو کانون از سوی هنرمندان کانون آثاری با موضوع «آب» جمع‌آوری و سپس نمایشگاهی نیز در هر فصل برگزار می‌شود.

برنامه کاربردی فروش آنلاین کانون در دست ساخت

مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون در ابتدای سخنانش گفت: در سال ۹۷؛ بیش از ۲۳ عنوان کتاب چاپ اول تولید و ۴۴ عنوان کتاب نیز با ۱۲۴ نسخه بازنشر شد.

روح‌الله کاظمی‌زاده با تاکید بر این نکته که، بر اساس نیاز و مطالبات مخاطب و نیازهای منطقه‌ای، کتاب‌های کانون را ارسال خواهیم کرد، چرا که درخواست‌های متفاوتی از استان‌ها به دست ما می‌رسد.

وی با بیان این‌که با مدیر نظارت بر چاپ و توزیع کانون، پی‌گیر راه‌اندازی برنامه کاربردی (اپلیکیشن) فروش آنلاین محصولات کانون هستیم، افزود: سفرهای استانی همکاران نویسنده، تصویرگر و... آغاز شده که اولین سفر آن در استان خراسان جنوبی رقم خورد و ادامه نیز خواهد داشت.

کاظمی‌زاده همچنین گفت: بنا بر درخواست مدیرعامل و معاون تولید، آثار همکاران کانون با نگاهی متفاوت‌تر بررسی می‌شود تا کمکی به نویسندگان آن باشد. او همچنین خاطرنشان کرد: بعضی از کتاب‌ها قابلیت چاپ محلی را دارند ولی باید از سوی انتشارات کانون تایید شود.

ارایه نوشت‌افزارهای جدید کانون به زودی

مدیر نظارت بر چاپ و توزیع کانون در پایان این بخش خاطرنشان کرد: نوشت‌افزارهای جدید به زودی تولید خواهد شد.

حامد میرزاحسینی همچنین گفت: با اداره پست نیز مذاکره‌هایی‌ داشته‌ایم تا محصولات کانون زبان را به دست زبان‌آموزان برسانند.

نشست فصلی مدیران کل کانون سراسر کشور روزهای ۱۸ و ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ در تهران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =