کد خبر: 287282
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
ایده‌های آزاد و خلاق زمینه‌ساز تولید اسباب‌بازی‌های بومی است

ایده‌پردازی در صنعت اسباب‌بازی مانند هر صنعت دیگری می‌تواند ظرفیت‌های تولید را در کشور به‌صورت مستقیم افزایش دهد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، معاون سابق مرکز سرگرمی‌های سازنده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این زمینه طراحی بر اساس نیازهای بومی بر اساس ایده‌پردازی خلاق را اولین گام در تولید محصول بومی دانست و گفت: ایده‌های آزاد، فارغ از تعامل‌های سازمانی و شرکتی و با نگاهی متکثر می‌تواند به طراحی محصولات بکر داخلی و تنوع بخشیدن به حوزه تولید بیانجامد.

امیرحسن سلام‌زاده با اشاره به برگزاری رویداد ملی ایده آزاد در اسباب‌بازی یادآور شد: ناگفته پیداست که سرمایه‌گذار، خواهان طرح‌های نویی است که ارزش و قابلیت سرمایه‌گذاری (به دلیل قابلیت ایجاد سود و بازگشت سرمایه) را داشته باشد و خریدار نیز به‌دنبال طرح‌های جدید و متنوع است.

این طراح و کارشناس اسباب‌بازی ظرفیت‌های صنعت اسباب‌بازی را در ایران نسبت به بسیاری از کشورهای خاورمیانه بسیار بالا عنوان کرد و در عین حال تاکید کرد: به طور کلی در ایران، صنعت اسباب‌بازی، مشابه صنایع کشورهای پیشرفته و مطابق با مفهوم صنعت هنوز شکل نگرفته و فاصله زیادی با آن‌ها به‌ویژه در زمینه تجهیزات تولید و طراحی با داریم.

سلام‌زاده در این زمینه معتقد است: برای پیشرفت این صنعت باید بخش دولتی تکلیف خود را با مساله اسباب‌بازی به‌عنوان کالا و حامل فرهنگی روشن و با آن مانند سایر کالاهای فرهنگی مثل کتاب برخورد کند.

این کارشناس ارشد رشته طراحی صنعتی گفت: در قدم‌های بعدی، باید ارتباط موثری بین بخش‌های مختلف و بازیگران حوزه تولید اسباب‌بازی نظیر ایده‌پردازان، طراحان، سرمایه‌گذاران، صنعت‌گران و توزیع کنندگان برقرار شود و متولی اصلی این مهم بی‌تردید دولت به‌ویژه وزارت‌خانه‌های صنعت معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گفته وی تسهیلات دولتی مانند معافیت‌های مالیاتی و تسهیل واردات تجهیزات از مهم‌ترین موارد است و در نهایت ارتباط توزیع‌کنندگان با مصرف‌کنندگان داخلی و کشورهای همجوار بسیار مهم است.

این کارشناس تولید اسباب‌بازی در پایان در مورد مشکلات صنعت اسباب‌بازی عنوان کرد: عمده مشکل، عدم هماهنگی بخش‌های دولتی و خصوصی با یکدیگر و فعالان حوزه اسباب‌بازی با همدیگر است همچنین روشن نبودن تکلیف اسباب‌بازی در حوزه محصولات و کالاهای فرهنگی، اهم خلاهای موجود در این زمینه محسوب می‌شود.

دومین رویداد ملی ایده آزاد توسط اداره کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون و با همکاری شورای نظارت بر اسباب‌بازی برگزارشده است و نشست اولیه این رویداد ملی روز ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون از ساعت ۱۴ تا ۱۸ با حضور ۴۲ منتخب برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =