مدرسان اصلی‌ترین سرمایه‌های کانون زبان ایران هستند

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین نکوداشت روز معلم گفت: مدرسان اصلی‌ترین سرمایه‌ و خون جاری در رگ‌های کانون زبان ایران هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فاضل نظری گفت: زبان‌آموزی فقط آموختن زبان نیست بلکه بهانه‌ای برای آموختن چیزهای دیگر مانند اخلاق و رفتار، روش‌های زندگی، انتقال آرامش، نگرش‌ها و یا هر چیز دیگری است که یک معلم می‌آموزاند و این بستری می‌شود برای دستیابی به آن حقایق والاتر.

وی افزود: به عنوان کسی که به کانون زبان تعلق خاطر دارد، احساس می‌کنم همان‌طور که سال‌های سال موفقیت داشته و آجر روی آجر گذاشته و به این مرحله رسیده است، از این پس بتواند بهتر و با سرعت بیشتری این دژ محکم را بسازد. اگر به جایی که هستیم قانع باشیم تعالی اتفاق نخواهد افتاد.

رییس هیأت مدیره کانون با اشاره به این نکته که ما از نظر مشورتیِ دوستان خود بی‌نیاز نیستیم، گفت از آقای مؤمنی که دانش، تجربه و پشتکار خوبی در این حوزه دارند و همکاران‌شان خواهش کردم که در مسیر اصلاح نگرشِ نسبتِ کانون زبان با کانون پرورش فکری به عنوان عضو مؤثر از یک خانواده بزرگ، تلاش کنند چرا که کانون پرورش فکری اجزای مختلفی دارد که کانون زبان یکی از اجزا مهم آن خانواده است.

مدیرعامل کانون، مدرسان را یکی از ارزشمندترین دارایی‌های کانون زبان ایران قلمداد کرد و هزینه برای مدرسان را سرمایه‌گذاری دانست.

نظری با اظهار امیداوری برای پیشرو بودن کانون زبان ایران، در پایان گفت: ما باید نگرش‌مان این باشد که جامعه از کانون زبان منفعت ببیند. نسلی که ما پرورش می‌دهیم تنها دارای دانش محفوظات است که در عصر فن‌آوری، این نوع دانش ارزش بالایی ندارد. فرصتی که در کانون زبان در اختیار ماست برای آموزش زبان به عنوان یک مهارت را، می‌توان برای آموختن راه و روش بهتر زندگی کردن به کار برد و یک دریچه به سوی افق‌های تازه برای زبان‌آموزان باز کرد.

اولین شرط معلم بودن عاشق بودن است

رییس کانون زبان ایران با روایتی از پیامبر سخنان خود را آغاز کرد و خشنودی خود را از سابقه معلم بودن ابراز کرد. وی مدرسان را پیشانی و خط مقدم تلاش و کوشش در کانون زبان دانست و بسیاری از موفقیت‌های کانون زبان را نتیجه بیان شیرین، لحن دلنشین و دستان توانمند مدرسان دانست.

مصطفی مؤمنی در ادامه به این شعر اشاره کرد که «اولین شرط معلم بودن عاشق بودن است» و افزود: تنها معلمانی در خاطر می‌مانند که خوب هستند. وی از آنان خواست تا همواره آن‌قدر خوب باشند تا در یادها و خاطره‌ها بمانند و این با خوش اخلاقی امکان‌پذیراست.

وی در پایان از حضور مدرسان در این محفل دوستانه تشکر کرد و گفت: به نام پر افتخار کانون زبان ایران می‌بالم و افتخار می‌کنم که یکی از شما هستم.

تحولات کانون زبان ایران از زبان معاون آموزش

علیرضا اسلامی معاون آموزش کانون زبان ایران در این مراسم از برنامه‌های آتی کانون خبر داد و گفت: در این زمینه ایجاد مدیریت توسعه در معاونت آموزش از تغییرهای مثبتِ صورت گرفته در این حوزه است که یکی از وظایف این دفتر دریافت ایده‌ها و پیشنهادهای مدرسان و پذیرش دیدگاه‌های آنان در فضایی باز است.

تقدیر از 3 کارشناس پیشکسوت کانون زبان ایران

در ادامه این مراسم از سه کارشناس و مدرس پیش‌کسوت به پاس سال‌هایی که عمر، دانش و تجربه‌های خود را در زمینه اعتلای نام کانون و فرزندان این مرز و بوم در طبق اخلاص قرار دادند، قدردانی شد.

در ابتدا از نصرت‌الله برزآبادی که از سال 1362 یار دیرین کانون بود و سپس احترام هاشمی‌کیا و شهاب نوایی که از سال 1364 همدلانه در کنار کانون عمر گذراندند؛ قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =