رونق تولید و فروش اسباب‌بازی ایرانی در شرایط تحریم

عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی با اشاره به این‌که به وجود آمدن شرایط تحریم موجب رونق تولید و فروش اسباب‌بازی‌های ایرانی شده است، گفت: رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی این امکان را فراهم کرده تا به ایده‌های جدید و شناسایی طراحان در صنعت اسباب‌بازی توجه شود.

به گزارش اداره کل روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل کانون جاوید مقدمی درباره دومین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی اظهار کرد: این رویداد در حوزه اسباب‌بازی امکانی را فراهم کرده تا طراحان، علاقه‌مندان و دست‌اندرکاران این حوزه گردهم آمده و ایده‌های جدید خود را در حوزه اسباب‌بازی به کار گیرند و با مشورت با یکدیگر به تقویت ایده خود بپردازند.

وی با بیان این‌که در حوزه محیط‌زیست تاکنون کمتر اسباب‌بازی در کشور تولید شده است، افزود: طراحی و تولید اسباب‌بازی در باره مراقبت از محیط‌زیست از جمله مسائل دارای اهمیت است و اگر فردی ایده‌ای در این‌باره داشته باشد بسیار مورد توجه فعالان محیط‌زیست و دوست‌داران طبیعت قرار خواهد گرفت.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی گفت: ایده‌های نو ممکن است، یکباره به ذهن طراحان الهام شود؛ از این‌رو هیچ اجبار و محدودیتی نباید وجود داشته باشد. برگزاری رویداد ملی ایده‌آزاد، فرصت مغتنمی برای نشان‌دادن ایده‌های ارزشمند و خلاق است.

مقدمی با بیان این‌که تولیدکننده‌های اسباب‌بازی در حال حاضر شرایط مناسبی در کشور دارند، ادامه داد: به وجود آمدن شرایط تحریم و گران‌شدن نرخ ارز سبب شده است تا اسباب‌بازی‌های تولید شده در ایران از نظر قیمت به هیچ عنوان با اسباب‌بازی‌های خارجی قابل مقایسه نباشند و این امر به عبارتی سبب رونق تولید داخلی شده است.

وی عنوان کرد: اگر دولت حمایت‌های لازم از تولیدکنندگان اسباب‌بازی را داشته باشد و به طور مثال مواد لازم همچون گرانول را برای آن‌ها تهیه کند، بسیار موثر بوده و با توجه به این‌که کشور از نظر پتروشیمی قوی است تهیه این مواد برای تولیدکنندگان از سوی دولت نباید نادیده گرفته شود.

عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی یادآور شد: البته ممکن است در زمینه تولید اسباب‌بازی‌های چوبی اقبال خوبی را نداشته باشیم؛ چرا که منابع جنگلی کشور ما همانند کشورهای سوئد، گرجستان و... نیست که فراوان باشد، اما در حوزه پلاستیک حرف اول را می‌زنیم.

مقدمی گفت: تولیدکنندگان اسباب‌بازی تقریبا در کشور رقیبی ندارند و این به این معناست که بازار تولید و فروش اسباب‌بازی برای آن‌ها مهیاست و تا جایی که اطلاع دارم، برخی از تولیدکنندگان حتی فرصت نمی‌کنند سفارش‌های داخلی را به علت زیاد بودن تقاضا جواب دهند؛ چرا که محصول خارجی اسباب‌بازی وارد نمی‌شود یا اگر امکان وارد شدن آن باشد، بسیار گران است.

وی خاطرنشان کرد: طراحان و تولیدکنندگان اسباب‌بازی باید از کپی‌کاری خارجی پرهیز کرده و اسباب‌بازی‌های ایرانی را متناسب با فرهنگ ایرانی تولید کنند که خوشبختانه دومین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی امکاناتی را در این زمینه برای این افراد فراهم کرده است.

فراخوان دومین رویداد ملی ایده‌آزاد از سوی اداره کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با همکاری شورای نظارت بر اسباب‌بازی اعلام شده است که مراسم پایانی این رویداد با معرفی ۱۰ ایده برتر در روز ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون با حضور اهالی صنعت اسباب‌بازی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =