سفر «پیک امید» کانون گیلان به مناطق‌کم‌برخوردار/ نشاط‌بخشی و گسترش عدالت اجتماعی در دستورکار

کاروان«پیک امید» کانون پرورش فکری استان گیلان ازپانزدهم تا بیست و دوم مرداد ماه ۱۳۹۸ میهمان کودکان، نوجوانان و خانواده‌های گیلانی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، کاروان «پیک امید» به‌منظور نشاط‌بخشی به مخاطبان، گسترش عدالت اجتماعی و ارایه‌ی خدمات فرهنگی به مناطق کم‌برخوردار و با مشارکت  دستگاه‌های اجرایی، هنرمندان، مربیان مراکز فرهنگی هنری ثابت و کتاب‌خانه‌های سیار روستایی و شهری کانون گیلان میهمان کودکان، نوجوانان و خانواده‌های گیلانی‌می‌شود.

اجرای فعالیت‌های هدف‌مند فرهنگی و هنری برای مخاطبان و اهدای بسته‌های فرهنگی به کودکان و نوجوانان، از نقطه‌های روشن این حرکت فرهنگی به شمارمی‌رود که از۱۵ مرداد ماه ۱۳۹۸ آغاز شده  تا ۲۲ همین‌ماه ادامه‌می‌یابد.

برپایه این گزارش، نخستین مرحله از سفرهای شهرستانی «پیک امید» کانون گیلان که هم‌زمان با دهه امامت و ولایت صورت‌می‌گیرد، همراهی تماشاخانه (تریلی نمایش) سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان را به‌دنبال‌خواهدداشت و نمایش «هفت خوان » که براساس یکی از داستان‌های شاهنامه و توسط «آتسا شاملو» نوشته و ازسوی «میثم یوسفی» کارگردانی شده نیز برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها اجرامی‌شود.

این نمایش که با شیوه بازی زنده و ماسک و بادرون‌مایه‌ای حماسی و درقالب طنز برای کودکان و نوجوانان تولیدشده، روایت‌گر داستان کیکاووس، پادشاه کیانی است که با سپاه خود در چنگ دیوان مازندران گرفتار می‌شود و رستم برای نجات او و سپاهش به سوی مازندران حرکت می‌کند و در این مسیر باید از هفت خوان بگذرد و…

نمایش «هفت‌خوان رستم» که دومین تئاتر از پروژه «کتاب، تئاتر، مدرسه» و برگرفته از کتاب ششم دبستان است، با هنرنمایی محسن رفیعی، علی بیک‌محمدی، عطا مقیمی و  محسن قصری در تماشاخانه( تریلی) سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان بر روی صحنه‌می‌رود.

برهمین اساس، کاروان پیک‌امید کانون در نخستین منزلگاه خود روزهای ۱۵ و ۱۶ مرداد ماه ۱۳۹۸ میهمان کودکان، نوجوانان و خانواده‌های شهرستان رودبار(لوشان، منجیل، توتکابن، رودبار) خواهدبود و صبح و عصر  ۱۷ مرداد به ترتیب به شهرهای شفت و فومن سفرمی‌کند.

شهرستان صومعه‌سرا، ماسال و شاندرمن، مقصدهای بعدی «پیک امید» در روزهای ۱۹ و ۲۰ مرداد ماه محسوب‌می‌شود و این کاروان صبح و عصر روزهای ۲۱ و ۲۲ ماه جاری نیز به ترتیب میهمان مخاطبان در رضوانشهر، چوکا، تالش و اسالم خواهدبود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =