حضور پررنگ کانون در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان

امور سینمایی کانون پرورش فکری در بخش‌های مختلف سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان حضور پررنگی خواهد داشت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، تازه‌ترین اثر سینمایی تولید شده در کانون با عنوان «اقیانوس پشت پنجره» به کارگردانی بابک نبی‌زاده به همراه دو پویانمایی با عنوان‌های «سگی که مرض داشت» به کارگردانی پروین تجوید و «زری زری کاکل زری» ساخته‌ی مهین جواهریان پیش از این به جشنواره راه پیدا کرده بود.

هم‌چنین در بخش المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان شش اثر از اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرهای مختلف با عنوان‌های «کاشی‌سازی هفت‌رنگ»، «بچوگ»، «چمدان»، «دخت و لور»، «آتنا» و «قصه ساز» موفق شد به بخش مسابقه این رویداد راه یابد.

بر اساس این خبر علاوه بر حضور آثار جدید کانون در بخش المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان قرار است فیلم‌های کوتاه مستند، داستانی و پویانمایی قدیمی کانون نیز نمایش داده شود.

بر همین اساس فیلم‌ داستانی ۱۰ دقیقه‌ای «نان و کوچه» و پویانمایی چهار دقیقه‌ای «منم می‌تونم»  هر دو از آثار عباس کیارستمی به همراه مستند هشت دقیقه‌ای «بچه‌ها در موزه» اثر عبدالله علیمراد فیلم‌های داستانی «آتش‌نشان کوچک» ساخته‌ی مهران ملکوتی به مدت ۱۳ دقیقه، «همه روزهای خوب» به مدت ۱۸ دقیقه اثر مهدی جعفری «راه» ساخته‌ی علیرضا چیتایی و «زنگ درس زنگ تفریح» ساخته‌ی ایرج کریمی در بخش المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان نمایش داده می‌شود.

همچنین محمدرضا کریمی‌صارمی مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون نیز عضو شورای سیاست‌گذاری، هیات انتخاب و داور سومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان است.

در همین حال در بخش‌های مختلف سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان نیز قرار است فیلم‌های ماندگار «خانه‌ی دوست کجاست» عباس کیارستمی و «ساز دهنی» ساخته‌ی امیر نادری به همراه پویانمایی‌های سال‌های اخیر کانون با عنوان‌های «قلب مترسک»، «سایه‌ای که نور شد»، «مثل یک پروانه روی قلب»، «گرگم و گله می‌برم»، «شب ترسناک لومو»، «باد دوچرخه سوار» و «قهرمان» برای تماشاگران به نمایش در آید.

در عین حال تماشاخانه سیار کانون نیز در روزهای برگزاری  جشنواره در اصفهان نمایش فیلم‌های بلند و پویانمایی (انیمیشن) را در برنامه‌ی اجراهای خود قرار داده است.

آیین بزرگ‌داشت مهین جواهریان از کارگردان‌ فیلم‌های ماندگار در کانون به همراه مریم سعادت و علیرضا رضاداد دیگر هنرمندان حوزه سینمای کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این رویداد فرهنگی و هنری است.

سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ٢٨ مرداد تا ۴ شهریور ۱۳۹۸ به دبیری علیرضا تابش در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =