گرامی‌داشت روز شعر و ادب پارسی با حضور اعضای مکاتبه‌ای

واحد ادبی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز، در روز گرامی‌داشت شعر و ادب پارسی میزبان کودکان و نوجوانان عضو مکاتبه‌ای این واحد بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز،  این نشست با  هدف آشنایی هر چه بیشتر علاقه مندان به خلق اثر در حوزه ادبی با واحد ادبی کانون و به ویژه بخش مکاتبه‌ای و  فنون و مهارت‌های نوشتن و  با حضور کارشناس و مربی ادبی استان و جمعی از اعضای مکاتبه‌ای برگزار شد.

 مریم کوچکی کارشناس ادبی کانون استان در این نشست ضمن بیان تاریخچه‌ای از شعر و ادب پارسی در خصوص استاد محمد حسین بهجت تبریزی مشهور به شهریار که روز شعر و ادب فارسی به مناسبت گرامی‌داشت  سالروز درگذشت ایشان نامگذاری شده است مطالبی را عنوان کرد.

 در ادامه الهام مظفری مربی ادبی استان که مسئولیت پاسخگویی بخش مکاتبه ای را بر عهده دارد در سخنانی از شرایط نامه نگاری و مکاتبه و زمان پاسخگویی و رعایت سایر اصول و قواعد این بخش برای حاضران سخن گفت و در بخش پایانی اعضای این بخش آثار خود در زمینه‌های مختلف را قرائت کردند.

 

گفتنی است  کودکان و نوجوانانی که دسترسی به مراکز کانون و یا مربی ادبی ندارند می‌توانند آثار خود را در زمینه های شعر، داستان، قطعه ادبی و سایر زمینه‌های ادبی از طریق مکاتبه به واحد ادبی ارسال کرده و پاسخ آن را دریافت کنند.

مربیان  در این بخش با توجه ویژه به اثر عضو آن را نقد کرده و با ذکر نکات مثبت و بیان اشکالات و چگونگی رفع آن‌ها، به  رشد و پیشرفت  کودکان ونوجوانانی که به آموزش‌های حضوری کانون در این بخش دسترسی ندارند، کمک می‌کنند.

 مربیان بخش مکاتبه‌ای علاوه بر بیان این نکات و  تکنیک‌ها و فنون  آموزش ادبی  و آشنا کردن هر چه بیشتر  کودکان و نوجوانان با مهارت خلق اثر،  با ارسال کتاب و ارسال پیام‌های مناسبتی و ... نیز با اعضای این واحد در ارتباط هستند.

نشست گرامی‌داشت روز شعر و  ادب پارسی روز چهارشنبه ۲۷ شهریور۱۳۹۸،   ازساعت ۱۰تا ۱۲ در کتابخانه‌ی نوجوان، مجتمع کانون کرج برگزار شد .

لازم به توضیح است با توجه به تعداد زیاد اعضای مکاتبه‌ای در شهر هشتگرد،  پیش از این نیز  مراسم مشابهی  با حضور کارشناسان و مربی ادبی استان، برای این اعضا در  مرکز کانون این شهر، برگزار شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =