کانون گیلان به استقبال هفته دفاع‌ مقدس رفت

فعالیت‌های هفته دفاع مقدس کانون پرورش فکری گیلان با گشایش دو نمایشگاه کتاب و نقاشی صبح امروز در شهر رشت آغازشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، ویژه‌برنامه‌های سی و نهمین سال‌گرد هفته دفاع مقدس هم‌چون همیشه با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی برای انتقال ارزش‌ها و ماندگارسازی دست‌آوردهای این رویداد بزرگ آغازشد و در این میان کانون پرورش فکری با همراهی و همکاری دیگر دستگاه‌های فعال در این حوزه، به ایفای نقش اثربخش خود در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، پایداری و خوداتکایی در میان نسل کودک و نوجوان پرداخت.

گشایش غرفه‌ی فعالیت‌های کتاب‌محور در نمایشگاه«گنج مقدس»

برهمین اساس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، نخستین حرکت فرهنگی خود را درسایه برپایی غرفه «معرفی کتاب»، با موضوع دفاع مقدس در نمایشگاه «گنج مقدس» آغازکرد.

این نمایشگاه که طی روزهای هفته دفاع مقدس درمیدان شهدای سرپُل ذهاب (شهرداری) شهر رشت پذیرای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها خواهدبود، نگاهی ویژه به تبیین ارزش‌ها و انتقال پیام‌های هشت سال دفاع‌مقدس دارد.

آیین گشایش ۳۴ غرفه این نمایشگاه با حضور مدیر کل کانون، سردار عبدالله‌پور، فرمانده سپاه قدس گیلان و جمعی از مسوولان استانی صورت‌گرفت و حاضران برضرورت آگاه‌سازی افزون‌تر جامعه از دست‌آوردهای هشت سال دفاع مقدس تاکیدکردند.

افتتاح نمایشگاه «ماپیروزیم» در مجتمع خاتم‌الانبیای رشت

کانون پرورش فکری هم‌چنین، با همراهی کمیته‌ی زنان دفاع مقدس استان گیلان، نسبت به برپایی نمایشگاه آثار نقاشی و کتاب‌سازی اعضا و مربیان با عنوان «ما پیروزیم» اقدام‌کرد.

این آثار هم‌زمان‌ با برپایی نمایشگاه عکس «زینب‌های خط مقدم» در مجتمع خاتم‌الانبیاء(ص) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر رشت در معرض دید بازدیدکنندگان قرارگرفته‌است و تلاشی هدف‌مند برای تبیین و تشریح نقش زنان در هشت سال دفاع‌مقدس دارد.

نمایشگاه«ما پیروزیم» در طول هفته دفاع مقدس برپا خواهدبود و طی برپایی آن نیز اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری با  تکیه بر آموخته‌های خود از مربیان این مجموعه‌ی فرهنگی، در قالب فعالیت معرفی کتاب و نقاشی، از نقش بانوان در دوران دفاع مقدس برای مخاطبان سخن‌خواهندگفت و دلاوری‌های زنان این دیار را در صیانت از انقلاب اسلامی ایران به تصویرخواهند کشید.

گفتنی است، این نمایشگاه با حضور مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بنیاد شهید انقلاب اسلامی، اموربانوان و خانواده استانداری و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی دیگر از مدیران استانی گشایش‌یافت.

 برپایی نمایشگاه دست‌آوردهای مربیان و اعضا در مراکز فرهنگی هنری سراسر استان، دیدار با خانواده ‌معظم‌ شهدا، همراهی در برگزاری ویژه‌برنامه «برگی ازدلاوری‌های زنان ایران در دفاع مقدس» و همکاری در برپایی همایش استانی«آیه‌های صبر و ایثار» از جمله برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان در سی و نهمین سال‌گرد هفته دفاع مقدس به شمارمی‌رود.

آثارنقاشی اعضای کانون گیلان در نمایشگاه«ماپیروزیم»
آیین گشایش نمایشگاه هفته دفاع مقدس کانون گیلان با عنوان«ماپیروزیم»
بازدید مسوولان از غرفه کانون در نمایشگاه«گنج مقدس»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =