برنامه‌های هفته ملی کودک در ایران از اهواز آغاز می‌شود

مجموعه برنامه‌های هفته ‌ملی کودک روز ۱۳ مهر با برپایی یک آیین ویژه در اهواز و با حضور فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این آیین که با حضور مدیرعامل کانون، دبیر هفته ملی کودک و مسئولان استان خوزستان، برپا می‌شود، برنامه‌هایی مانند برافراشتن پرچم هفته‌ی ملی کودک، رونمایی از تندیس محمدطاها اقدامی شهید حادثه تروریستی اهواز، بازگشایی مرکز فروش محصولات کانون «آفرینش»، رونمایی از تندیس «منشور آینده» و تمبر هفته‌ ملی کودک، رونمایی از دو مرکز سیار شهری و روستایی «نوسازی ناوگان سیار» و گشایش نمایشگاهی از فعالیت‌های کانون استان خوزستان و سازمان‌های دولتی و غیردولتی در مجتمع فرهنگی هنری بوستان تدارک دیده شده است.

علاوه بر این، روز شنبه که با عنوان «کودکان با نیازهای ویژه، فرصت‌های برابر» نام‌گذاری شده است در تهران نیز شش فیلم پویانمایی کانون برای کودکان با نیازهای ویژه مراکز توانبخشی بهزیستی با زبان اشاره از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب نمایش داده می‌شود.

در عین حال تابلوی نقاشی کودکان عاشورایی با عنوان «رستاخیز زیبایی» اثر مهدی فرخی با موضوع شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) در نگارخانه شهید محمدطه اقدامی در مرکز آفرینش‌های کانون تهران در ساعت ۱۵ همین روز رونمایی می‌شود.

اجرای دو نمایش محیطی با عنوان‌های «هفت‌خوان» به کارگردانی میثم یوسفی در ساعت‌های ۹، ۱۰:۳۰ و ۱۷ در محوطه مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون تهران و نمایش «دامن خیال‌انگیز من» به کارگردانی بهناز مهدی‌خواه در محوطه بیمارستان قلب شهید رجایی تهران ویژه کودکان در ساعت‌های ۹ تا ۱۱ از دیگر برنامه‌های روز نخست هفته ملی کودک است.

همچنین علاقه‌مندان به فیلم‌های سینمایی می‌توانند فیلم «۲۳ نفر» به کارگردانی مهدی جعفری یکی از آثار منتخب جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان را در ساعت ۱۷ این روز در تالار زنده‌یاد عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی و فیلم خاطره‌انگیز «باشو غریبه کوچک» بهرام بیضایی را در ساعت ۱۸ در سالن موزه سینما در باغ فردوس تهران به تماشا بنشینند.

برنامه‌های هفته ملی کودک در سال ۱۳۹۸ روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهر در تهران و سراسر کشور از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =