استاندار خوزستان بر اهمیت توجه به کودکان و نوجوانان تاکید کرد

ورود به مسایل فرهنگی اجتماعی و ناهنجاری‌های این حوزه تنها از مسیر توجه به کودکان و نوجوانان امکان‌پذیر است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، غلام‌رضا شریعتی استاندار خوزستان که صبح روز ۱۳ مهر ۱۳۹۸ و در آیین گشایش برنامه‌های هفته ملی کودک در اهواز سخن می‌گفت در این زمینه افزود: توجه درست به کودکان و نوجوانان می‌تواند نقشی اساسی در شکل‌گیری جامعه داشته باشد و از این مسیر می‌توانیم ورود مناسبی به حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی داشته باشیم.

او در این آیین و در حاشیه مراسم رونمایی از سردیس محمدطاها اقدامی شهید خردسال حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز که هم‌زمان با آغاز هفته ملی کودک و با حضور فاضل نظری مدیرعامل کانون انجام شد، اظهار کرد: خرسندیم که آیین گشایش برنامه‌های هفته ملی کودک که همیشه در تهران برپا می‌شد، امسال در خوزستان و شهرستان اهواز برگزار می‌شود.

شریعتی با بیان این که امسال با همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، میزبانی برگزاری هفته ملی کودک به این استان واگذار شده است، توضیح داد: برای هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی از سوی کانون خوزستان تدارک دیده شده است. همچنین این کانون برنامه‌های ملی و بین‌المللی نیز برای سال آینده در نظر گرفته است که آن‌ها را نیز برگزار خواهیم کرد.

استاندار خوزستان اظهار امیدواری کرد با تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه بتوانیم در مسیر توسعه و بهبود شرایط جامعه گام‌های اساسی برداریم.

آیین گشایش برنامه‌های هفته ملی کودک امسال هم‌زمان با سراسر کشور در اهواز آغاز شد و در این آیین پرچم ویژه این هفته نیز برافراشته شد پرچمی که قرار است از این پس هر سال به یک استان کشور واگذار شود.

شریعتی همچنین در آیین رسمی گشایش این برنامه‌ها کودکان امروز را نقش‌آفرینان عرصه توسعه و تکامل جامعه فردای ایران دانست و افزود: کودکان بخشی از سرمایه‌های ملی و اجتماعی ما هستند، حساسیت و خلاقیت امروز در موضوع پرورش و تربیت و آموزش کودکان با ترسیم فرداهای روشن برای دستیابی به توسعه پیوند خورده است. استاندار خوزستان ادامه داد: آغاز هفته کودک را به فال نیک می‌گیرم و به تلاش صادقانه و عالمانه همه فعالان عرصه خطیر تعلیم و تربیت و پرورش خلاقیت کودکان ارج می‌گزارم.

وی اظهار امیدواری کرد هفته ملی کودک نقطه‌ای جهت بازشناسی عمیق‌تر نسبت به اهمیت مواجهه با دنیای کودک و نگرش جامعه در ابعاد مختلف تربیتی، آموزش، بهداشتی، محیط زیست، فرهنگی و هویتی نسبت به کودکان و مرور آسیب‌شناسی سیاست‌های گذشته در این وادی و تلاش در مسیر دست‌یابی به شیوه‌های نوین، خلاق و کارآمد باشد.

شریعتی در پایان گفت: در بحران فعلی سیل در خوزستان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اهتمام جدی در مسیر امداد فرهنگی و تقویت فضای روحی کودکان در شرایط تالم‌های روحی اقدام‌هایی شایان قدردانی انجام داد.

برنامه‌های هفته ملی کودک طی روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهر ۱۳۹۸ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =