اکران «دونده» امیر نادری در موزه سینما

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دومین روز از هفته ملی کودک فیلم خاطره‌انگیز «دونده» ساخته امیر نادری را در موزه سینما بر روی پرده می‌برد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «دونده» به ‌کارگردانی امیر نادری از محصولات سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۶۳ است. این فیلم که اولین فیلم ایرانیِ ساخته‌شده پس از انقلاب  است، در آن سال‌ها توانست توجه جهانیان را به سینمای ایران جلب کند.
فیلم سینمای «دونده» همچنین موفق به دریافت جوایز متعددی از جشنواره‌های مطرح دنیا شده است.
مجید نیرومند، موسی ترکی‌زاده، علی‌رضا غلام‌زاده، علی پاسدارزاده و شیرزاد بشکال از بازیگران این فیلم هستند و کار تدوین آن را بهرام بیضایی بر عهده داشت.
بر اساس این خبر، کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها روز ۱۵ مهر نیز می‌توانند ساعت ۱۸ در موزه سینما به تماشای فیلم «خمره» ابراهیم فروزش بنشینند.
شش فیلم سینمایی خاطره‌انگیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفته ملی کودک در چارچوب برنامه‌ای با عنوان «یک هفته با سینمای کانون» به نمایش در می‌آیند. «دونده»، «خمره»، «سازدهنی»، «رهایی» و «عمو سیبیلو» و «مسافر» عنوان‌های این فیلم‌ها هستند.
علاقه‌مندان به سینمای کودک می‌توانند به مناسبت «هفته ملی کودک» تا ۱۸ مهر سال ۱۳۹۸ همه روزه ساعت ۱۸ با حضور در موزه سینما واقع خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش، باغ فردوس به تماشای این آثار بپردازند.
علاقه‌مندان می‌توانند بلیت تماشای این فیلم‌ها را از پایگاه اینترنتی به نشانی www.cinematicket.org تهیه کنند.
برنامه‌های هفته ملی کودک در سال ۱۳۹۸ روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهر در تهران و سراسر کشور از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =