نتایج چهارمین کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز اسباب‌بازی اعلام شد

نتایج چهارمین نشست کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز سال ۱۳۹۸ از سوی دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی اعلام شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این کمیسیون ۱۳۸ پرونده مورد بررسی و صدور رأی قرار گرفت که از این میان ۶۸ نمونه مجوز تولید دریافت کرد و ۳۸ پرونده به ثبت رسید و با واردات ۲۵ اسباب‌بازی و یک پرونده «اتاق رازگشا» نیز موافقت شد.

بر اساس این گزارش پرونده‌های ثبتی حاصل از این کمیسیون از نظر گروه‌بندی اسباب‌بازی‌ها، دو نمونه در گروه حرکتی و مهارتی، هفت پرونده در گروه آموزشی و کمک‌آموزشی، هشت سرگرمی در گروه فکری، ۱۹ پرونده در گروه فرهنگی‌هنری و دو مورد در گروه کمک‌درمانی قرار دارد.

هم‌چنین از مجموع ۶۸ پرونده‌ای که مجوز تولید گرفت نیز ۱۴ اسباب‌بازی حرکتی و مهارتی، ۳۳ مورد در گروه فکری، ۱۷ سرگرمی آموزشی و کمک‌آموزشی و ۴ پرونده در گروه فرهنگی هنری قرار گرفت.

در حال حاضر اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌های در شش گروه ‌حرکتی و مهارتی، آموزشی و کمک‌آموزشی، فکری، فرهنگی‌هنری، کمک درمانی، الکترونیکی و رایانه‌ای مورد بررسی و صدور رأی قرار می‌گیرد.

گفتنی است، دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی با توجه به سیاست‌های حمایتی و هدایتی و به منظور معرفی ایده‌ها، طرح‌ها و تولیدات داخلی اقدام به تهیه فهرستی از اسباب‌بازی‌های جدید برای آگاهی جامعه از صنعت اسباب‌بازی کرده است که از طریق رسانه‌های جمعی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

هدف از این کار، معرفی طراحان اسباب‌بازی به‌ویژه جوانان به جامعه تولید کنندگان است تا سرآغاز کار جدید و افزایش تولیدات ارزنده داخلی در کشور باشد امری که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم افزایش ابتکارات تولیدکنندگان، استقلال اقتصادی و افزایش ثروت ملی باید بیشتر مد نظر قرار گیرد.

نتایج چهارمین کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز اسباب‌بازی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =