مرحله منطقه‌ای جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ارومیه آغاز شد

مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور قصه‌گویان پنج استان منطقه یک کشور در ارومیه آغاز شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، جواد زاهدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی در آیین افتتاحیه این مراسم بر نقش مهم قصه و قصه‌گویی از دیرباز تاکنون در زندگی بشری اشاره کرد و آن را میراث سرشار از تعالیم گذشتگان برای نسل امروزی عنوان کرد.

زاهدی با اشاره به مصادیق بارز قصه‌گویی در ادبیات کهن ایران، مثنوی مولوی را نمونه‌ای از متون سرشار از مفاهیم آموزنده اخلاقی و عرفانی عنوان کرد و گفت: به گواهی تاریخ ملل، قصه به دلیل نقش تعلیمی و تربیتی همواره در زندگی اجتماعی بشر ساری و جاری بوده و با زندگی پیوستگی داشته است.

او افزود: قصه در کانون صرفاً یک فعالیت نیست، بلکه بخشی از زندگی کانونی است و مربیان کانون تأثیر شگرف قصه در کودکان و نوجوانان را لمس کرده‌اند. به‌طوری‌که قصه، قدرت تخیل را افزایش می‌دهد، حس کنجکاوی کودکان را تحریک می‌کند، تقویت‌کننده تفکر و یادگیری کودکان و انتقال‌دهنده میراث غنی فرهنگ جوامع بشری و مردمی است.

گفتنی است با آغاز مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ۲۵ قصه‌گو به مدت دو روز در بخش مردان و زنان به قصه‌گویی می‌پردازند.

در مرحله منطقه‌ای این جشنواره قصه‌گویان پنج استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و قزوین طی روزهای ۲۵ و ۲۶ آبان ۹۸ به قصه‌گویی می‌پردازند که هر یک از این استان‌ها با پنج قصه‌گو در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

با اعلام دبیرخانه مرکزی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، مریم سعادت، علی خانجانی و محسن هجری داوری مرحله منطقه‌ای این جشنواره در منطقه یک کشور را بر عهده‌دارند.

مراسم گشایش مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی صبح روز شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ با اجرای برنامه‌های متنوع در محل سینما تئاتر مجتمع شهید رسول فرخی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آغاز شد و با اعلام دبیرخانه استانی جشنواره، مراسم پایانی رأس ساعت ۱۵ روز یکشنبه ۲۶ آبان برگزار می‌شود.

پنج قصه‌گوی برتر این مرحله از جشنواره جواز حضور در مرحله کشوری را که هم‌زمان با یلدای ۹۸ در تهران برگزار می‌شود کسب می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =