بچه‌ها با قصه‌گویی وارد دنیای خیال می‌شوند

مریم سعادت داور مرحله منطقه‌ای بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در گلستان گفت: بچه‌ها با قصه‌گویی وارد دنیای خیال‌انگیز می‌شوند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سعادت در نشست تخصصی و توجیهی بیست‌ودومین جشنواره قصه‌گویی منطقه پنج به میزبانی کانون استان گلستان که ویژه قصه‌گویان راه‌یافته به بخش منطقه‌ای و با حضور داوران این مرحله برگزار شد، گفت: همه به شنیدن قصه احتیاج دارند.

او در ادامه افزود: اغلب کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها در تعامل‌های روزانه خود قصه‌هایی را روایت‌گری می‌کنند، اما خود غافل از این مطلب هستند.

این کارگردان یادآور شد: بهتر است آن‌ها با علم به این روایت‌گری، تعامل‌های خود را هنرمندانه و با زبان قصه، شیوا بیان کنند.

سعادت در ادامه از اثرگذاری قصه‌ها بر مخاطب گفت و تصریح کرد: یکی از دلایلی که باعث می‌شود در کشورهای دیگر به قصه‌گویی اهمیت دهند، موضوع اثرگذاری قابل توجه آن است، چراکه قصه‌گویی به ساده‌ترین شکل در یک فضای صمیمی به اجرا در می‌آید و این فضای صمیمی بهترین فرصت برای انتقال مفاهیم مورد نظر به مخاطب را فراهم می‌آورد.

مریم سعادت بازیگر، کارگردان و عروسک‌گردان باسابقه حوزه تئاتر، سینما و تلویزیون است. وی در آثار ماندگاری از جمله «خونه مادربزرگه»، «عطر و گلاب باشید» و... به صداپیشگی و عروسک‌گردانی پرداخته است. سعادت همچنین در مجموعه‌هایی چون «قصه‌های تا به تا»، «دانی و من» و... بازی‌های به یادماندنی داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =