من جای تمام شخصیت‌های داستان‌هایم زندگی کرده‌ام

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم در ۱۳۹۸/۸/۲۳ میزبان فرهاد حسن‌زاده، نامزد دریافت جایزه آسترید لیندگرن و هانس کریستن در نشست ادبی دوپنجره با نقد و بررسی کتاب «زیبا صدایم کن» بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان قم، در زادروز آسترید لینگرن، نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان اهل سوئد، در ۱۳۹۸/۸/۲۳ کتابخانه نوجوان مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم میزبان فرهاد حسن‌زاده نامزد دریافت جایزه آسترید لینگرن و هانس کریستین در نشست ادبی دوپنجره با نقد و بررسی کتاب «زیبا صدایم کن» با حضور پر شور نوجوانان ادبی مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان قم بود.

در این نشست که با حضور ۱۰۰ نفر از اعضای نوجوان فعال ادبی دختر و پسر مراکز فرهنگی هنری کانون استان قم برگزار شد برنامه با نواختن سازدهنی علی جلالی، با توجه به بریده‌ای از کتاب که شخصیت اصلی داستان سازدهنی می‌نواخت شروع شد و سپس نقد کتاب توسط اعضا و پاسخ نویسنده‌ی آن آغاز شد.

گفتنی‌است در ادامه جلسه هانیه فراهانی بخشی از ترانه‌ای که شخصیت اصلی داستان می‌خواند را با گیتار نواخت تا فضای سالن نوجوان مجتمع فرهنگی‌هنری کانون قم حال و هوای «زیبا صدایم کن» بگیرد.

فرهاد حسن‌زاده در بخشی از این نشست به شیوه نویسندگی خود اشاره کرد و گفت: «من بارها تمام رفتارهای شخصیت‌های داستان‌هایم را تجربه و جای تمام آنها زندگی کرده‌ام و برای خلق این شخصیت‌ها از آنجا که فردی آکادمیک نیستم، به احساس و تجارب شخصی و توجه به رفتارهای مردم تکیه می‌کنم.»

حسن ندافی، مدیر کل کانون استان قم ضمن خوش‌آمدگویی به میهمان این نقد ادبی گفت: «من اعتقاد دارم تمام آنچه که برای این اعضا به جا می‌ماند همین نشست‌های نقد و بررسی و خوانش داستان و شعرهای‌شان است و تاکید کرده‌ام که هر فصل از این دست ویژه‌برنامه‌ها برای این اعضای با استعداد و خلاق برگزار شود.»

لازم به ذکر است در این نشست و نقد ادبی، سومین جلسه انجمن ادبی «همین نزدیکی» با خوانش اثر داستانی اعضا و نقد توسط مهمان نویسنده برگزار شد.

در پایان این نشست، فرهاد حسن‌زاده نهال نخلی را به نام خود در باغچه مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم کاشت و رسول موسوی از همکاران این مجتمع پس از آن مرثیه‌ای به مناسبت میلاد پیامبر قرائت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =