راه‌اندازی کتاب‌خانه‌های سیار، اولویت کانون است

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون گفت: در صورتی که شرایط برای راه‌اندازی کتاب‌خانه‌های سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فراهم شود این معاونت مجوز جذب مربیان این مراکز را صادر می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، امیرحسین آزادی‌وفا معاون توسعه و مدیریت منابع کانون در این زمینه توضیح داد بر اساس بند «ه» ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه، «...دولت موظف شده است تا در طول سال‌های برنامه، اعتبار و منابع لازم را در جهت ترویج ارزش‌های ایرانی اسلامی و توسعه فرهنگ مطالعه و پژوهش در مناطق محروم روستایی، مرزی و عشایری در اختیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار دهد» به همین دلیل در حال حاضر اولویت ما راه‌اندازی این مراکز است.

او در نشست فصلی مدیران کل کانون سراسر کشور در تهران توضیح داد این امر در صورتی که شرایط برای خرید یا اهدای خودرو از سوی مسئولان استان‌ها یا خیران فراهم شده باشد، منوط به موافقت معاونت فرهنگی کانون و تخصیص کد برای راه‌اندازی این کتاب‌خانه‌ها است.

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون از تشکیل کمیته‌ای مشترک با معاونت فرهنگی کانون برای بررسی و تصمیم‌گیری درباره‌ی جذب، جایگزینی و انتقال نیروهای پاره‌وقت کانون نیز سخن گفت.

بر اساس این گزارش، هادی یوسف‌زاده مدیرکل امور مالی کانون نیز از برنامه‌ی این اداره برای برداشتن بار فعالیت‌های مالی از دوش مربیان مسئول کتاب‌خانه‌ها به‌عنوان سیاست‌ جدید کانون در حوزه مالی خبر داد.

مصطفی زند مدیرکل طرح و برنامه و بودجه کانون نیز مباحثی همچون پی‌گیری موافقت‌نامه‌هایی که با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مبادله شده، ثبت کردن خریدها در سامانه، توجه به سررسید اقساط و... مطرح کرد.

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی در ابتدای سخنانش سه مقوله «فصول مربوط به آموزش قانون خدمات کشوری»، «آموزش‌های مالی» و «قانون تخلفات اداری» را مورد توجه قرار داد.

حسین خادم‌حسینی همچنین بر لزوم آموزش همکاران در حوزه آیین‌نامه‌های اداری و دولتی، هماهنگ کردن انتصاب‌ها، انتقالی‌ها و ماموریت‌ها با اداره منابع انسانی،‌ آماده کردن و صدور برگه‌های ماموریت کارکنان قبل از اعزام به ماموریت، به موقع پاسخ‌دادن استعلام‌های صلاحیت یا عدم صلاحیت برای اختصاص پست‌های سازمانی به کارکنان، ممنوع بودن ماموریت‌ همکاران قرارداد ساعتی، توجه به جایگزین کردن نیرو قبل از بازنشسته شدن همکاران، به‌روزرسانی بیمه ساختمان‌ها، بازسازی سوییت‌های استان‌ها و ایجاد هماهنگی برای رعایت عدالت در این زمینه و... تاکید کرد.

مسعود امجدیان مسئول دفتر حقوقی کانون نیز ممنوع بودن خرید نقدی در سیستم دولتی را در سخنان کوتاهی یادآور شد.

در ادامه این نشست محمدعلی مقیمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات کانون نیز در مورد شاخص‌های عمومی و اختصاصی بر مبنای شاخص‌های فرهنگی و سرفصل‌های مهم‌ترین خدماتی که کانون به مخاطبان خود ارایه می‌کند، سخن گفت.

قاسم تنها مدیر دفتر مرکزی حراست کانون با مدیران کل کانون گفت‌وگو کرد و ضمن بیان برخی سیاست‌ها و مسایل کاری این حوزه‌، به پرسش‌های آنان پاسخ گفت.

او همچنین بر اهمیت توجه به سلامت روانی کارکنان به ویژه در تصمیم‌گیری برای جابه‌جایی شغلی آن‌ها در سازمان تاکید کرد.

تدوین تقویم سالیانه فعالیت‌های کانون

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون دیگر سخنران نشست فصلی مدیران کانون بود که در سخنان خود از تدوین تقویم سالیانه به درخواست مدیرعامل کانون برای بهبود برنامه‌ریزی درون سازمانی و اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف به مخاطبان برون‌سازمانی خبر داد و پیشنهاد داد برخی از این روزها با عنوان‌های مرتبط با فعالیت‌های کانون مثلا روزی باعنوان مربیان سیار نام‌گذاری شود.

تاکید بر هماهنگی مدیران کل استان‌ها با روابط عمومی مرکز برای انتصاب‌ها، تغییر و جابه‌جا کردن نیروهای روابط عمومی، فعالیت مستقیم کارشناسان روابط‌عمومی زیر نظر مدیرکل و پرهیز از قراردادن این نیروها در زیر مجموعه معاونان یا دیگر بخش‌های اداره، لزوم بهره‌گیری از نیروهای کمکی متخصص در کنار کارشناسان روابط عمومی در حوزه‌های خبری، عکاسی و طراحی و گرافیک در مواقع ضروری، برنامه‌ریزی برای اطلاع‌رسانی دقیق فعالیت‌های هنری و نمایش همچنین معرفی فروشگاه‌های کانون به عموم مردم از مواردی بود که حامد رهنما به آن اشاره کرد.

نشست فصلی مدیران کانون سراسر کشور روزهای ۵ تا ۷ آذر ۱۳۹۸ در تهران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =