۴۱ جایزه در دستان تولیدکنندگان اسباب‌بازی ایرانی

پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با اهدا ۴۱ جایزه به تولیدکنندگان اسباب‌بازی ایرانی در هفت بخش، برگزیدگان خودش را معرفی کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، به نفر نخست هر بخش تندیس جشنواره، ۲۵میلیون ریال و ۵هزار عدد هولوگرام شورای نظارت بر اسباب‌بازی، نفر دوم ۲۰میلیون ریال و ۳‌هزار عدد هولوگرام، نفر سوم ۱۵میلیون ریال و ۲هزار عدد هولوگرام و نفرات تقدیری ۱‌میلیون ریال جایزه نقدی اهدا شد.

بخش تولید عروسک

بر این اساس در بخش تولید عروسک‌ها عطیه‌سادات کاشی برای اثر «عروسک دستکشی عمو قربون» به عنوان رتبه اول معرفی شد.

رویا منوچهری برای اثر «عروسک‌های دستکشی خانواده شاد» و بنفشه کسرائیان برای اثر «عروسک‌های انگشتی خانم و آقای بی‌خیال» به عنوان رتبه دوم در بخش تقدیر از عروسک‌های با کیفیت مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین محیا محبی برای اثر «عروسک انگشتی راژان» به عنوان رتبه سوم در این بخش مورد تقدیر قرار گرفت

در بخش تولید عروسک‌ها به خاطر کیفیت در تولید از وحیده‌سادات موسوی برای اثر «عروسک‌های بافتنی کیلو و گیسو» و نسرین رستم‌زاده برای اثر «عروسک نارگل (ترنج)» و منیره صفاتاج برای اثر «عروسک سلما» تقدیر شد.

عروسک‌های بومی

در بخش عروسک‌های بومی مژده دانش‌پژوه، هنگامه حکَیمیان و نرگس تیموری برای اثر «عروسک شاماران» موفق به دریافت عنوان رتبه اول این بخش شدند.

پرستو نیری برای اثر «عروسک گل وَنی» رتبه دوم بخش عروسک‌های بومی را به دست آورد و شیوا صارمی‌منفرد برای اثر «عروسک‌های چوبی اقوام» رتبه سوم این بخش را از آن خود کرد.

همچنین زهرا کرمی برای اثر «عروسک گلین باجی» و محبوبه فتاحی برای اثر «عروسک لال» در این بخش مورد تقدیر قرار گرفت.

گروه آموزشی و کمک‌آموزشی

در گروه آموزشی و کمک‌آموزشی هیات داوران برای کسب رتبه اول و سوم اثری را در این گروه حائز شرایط ندانست، اما شرکت «کاوش ایده تکاپو» برای اثر دانش کیت نجوم رتبه دوم این گروه را به دست آورد.

همچنین از موزه عروسک‌های ملل و محیط زیست برای اثر «تالاب من» با دریافت تندیس جشنواره و لوح، تقدیر ویژه شد.

در عین حال زینب تدین برای اثر «پیتزا تایم» و لیلا واقفی برای اثر «پک آموزشی آتش نشانی» تقدیر شدند.

گروه حرکتی مهارتی

در گروه حرکتی‌مهارتی تنها از آزاده الماسی برای اثر «جامپکس» تقدیر شد.

گروه فرهنگی هنری

در گروه فرهنگی هنری از موزه عروسک‌های ملل برای اثر «عروسک متحرک دختر دال» (مهرهای چاپ قلمکار) با دریافت تندیس جشنواره و لوح، تقدیر ویژه شد. همچنین حمیده ساعیان برای اثر «باغ فارسی» مورد تقدیر قرار گرفت.

گروه کمک‌درمانی

در گروه کمک‌درمانی رفعت‌السادات خرم‌زاده برای اثر «منچ فراگیر» رتبه اول این بخش را به‌دست آورد و در حالی که هیات داوران برای کسب رتبه دوم و سوم اثری را در این گروه حائز شرایط ندانست از فرشته یاقوتی برای اثر مجموعه «بسته افزایش مهارت پیشان» نیز تقدیر کرد.

گروه بازی‌های فکری

در گروه بازی‌های فکری، از شرکت «هوپا» برای اثر «پایاپای» و گروه «باهمزی» برای اثر «ددان» با اهدای تندیس جشنواره و لوح تقدیر مورد تقدیر ویژه قرار گرفتند.

شهاب محسنین و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای اثر «اُرچین» رتبه اول، نوید خرم‌آبادی برای اثر «سنگ، کاغذ، قیچی» رتبه دوم و میثم نظریان برای مجموعه آثار «(اوربل، سگال ۱، سگال ۲ و جال)» رتبه سوم این بخش را از آن خود ساختند و دو لوح تقدیر نیز به مهتاب گراکویی، شیدا کیخسروی، مریم حضوربخش و زهرا بدیع‌زادگان اصفهانی برای اثر «سوداگران» و محمد نصیری‌گله برای اثر «تخته میله» اهدا شد.

گروه الکترونیکی و رایانه‌ای

در گروه الکترونیکی و رایانه‌ای حجت‌اله درودیان برای اثر «ربات دانش ۲» رتبه اول،  شرکت «سرزمین ربات‌ها» برای اثر «ربات اینو اینو» رتبه دوم و شرکت «هوشمند افزار صنعت پویا» برای اثر «ربات آموزشی کد نویسی پی بات» رتبه سوم را به‌دست آوردند.

بخش اسباب‌بازی‌های چوبی

در بخش اسباب‌بازی‌های چوبی، الهام ذاکری‌زفرقندی برای اثر «مجموعه کارهای بومزی» رتبه اول، سراج‌الدین پناهی برای اثر مجموعه «آثار بلوط» رتبه دوم و مازیار آصفی برای اثر «رسیپ» رتبه سوم را به‌خود اختصاص دادند.

ندا هویدی برای مجموعه آثار «بالسا» نیز مورد تقدیر قرار گرفت.

بخش اسباب‌بازی‌های پلاستیکی

در بخش اسباب‌بازی‌های پلاستیکی حامد پیشوایی برای مجموعه آثار «دوبی» موفق به کسب رتبه اول این جشنواره شد و رتبه دوم به شرکت روبین پویای‌ایرانیان برای مجموعه اثر ساختنی‌های فلزی (زیرک) و رتبه سوم به سیدمحمد میرشفیعی برای اثر چرخ سفالگری اختصاص یافت.

در این بخش شرکت بازی‌تا نیز برای اثر «ذره‌بین» با دریافت تندیس جشنواره و لوح مورد تقدیر ویژه قرار گرفت.

ابوالفضل محمدی برای مجموعه کارهای ماشین لباس‌شویی، چرخ خیاطی و قطار و حمید بهرامی برای اثر کلیک نیز تقدیر شدند.

پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی با دبیری محسن حموله از ۷ تا ۱۳ دی ۱۳۹۸ همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =