برنامه‌های دهه فجر مراکز کانون در استان‌های ایران ۲

برنامه‌های مراکز کانون استان‌های سراسر کشور به مناسبت دهه فجر در حال برگزاری است و هرکدام از این مراکز برنامه‌های فرهنگی و هنری را برای مخاطبان خود ارایه می‌کنند. در این گزارش برنامه‌های استان‌های کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان و گیلان آورده شده است.

ویژه‌برنامه «من یک انقلابی‌ام» در کرمان برگزار شد

به مناسبت دهه فجر ویژه‌برنامه «من یک انقلابی‌ام» برای کودکان و نوجوانان کرمانی اجرا شد.

این جنگ فرهنگی از ۱۳ تا ۱۶ بهمن ۹۸ با اجرای برنامه‌های شاد تربیتی انقلاب ‌محور باهدف زنده نگه‌داشتن آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی برای کودکان و نوجوانان در مدارس شهر کرمان و سالن باران اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

همچنین مرکز فرهنگی هنری سیار شهری کرمان و مرکز فرهنگی هنری شماره چهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مشارکت اورژانس اجتماعی استانداری امداد فرهنگی را در قالب پیک امید برای گرامیداشت دهه فجر در شهرک الله‌آباد شهر کرمان برگزار کردند.

یادآوری می‌شود نشست نقد و بررسی کتاب «آن بیست‌وسه نفر» با حضور احمد یوسف‌زاده نویسنده و همراه با اکران فیلم و خاطره‌گویی مالک محمدآبادی بازیگر فیلم در سالن باران اداره کل کانون کرمان برگزار شد.

ویژه‌برنامه‌های کودک‌ و نوجوان دهه فجر استان کرمانشاه

برگزاری ویژه‌برنامه جشن بزرگ انقلاب در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ و ۴ کرمانشاه، حضور دانش آموزان در تمامی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در استان، اجرای جنگ شادی، دعوت از برگزیدگان قصه‌گوی بین‌المللی و کشوری جهت اجرا در ایام مبارک دهه فجر، اکران رایگان سینما کانون جهت کودکان و نوجوان مناطق کم برخوردار، بازدید از موزه عروسک‌ها و خانه نجوم و علوم، از برنامه‌های کانون استان کرمانشاه در ایام دهه فجر است.

همچنین اجرای منتخبان هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی و اجرای برگزیدگان گروه‌های سرود نمایش استانی، برپایی نمایشگاه آثار هنری و فرهنگی اعضای مراکز در سراسر استان، برگزاری بازارچه عرضه محصولات فرهنگی در سراسر استان در جهت معرفی فرهنگ تولید ملی و ایرانی و با محتوای کاملاً فرهنگی و هنری از دست سازه‌های اعضا، مربیان و والدین برای ارائه به مخاطبان عمومی، و... از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در روزهای دهه فجر امسال است.

ویژه‌برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر استان کرمانشاه از روز ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ برپا خواهد بود.

مرکز کانون شهرستان کنگاور به نام کوچک‌ترین شهید انقلاب استان کرمانشاه «ابوالمحسن توسلی»، نام‌گذاری می‌شود. شهید «ابوالمحسن توسلی» ساعت ۱۲ ظهر ۱۷ دی‌ ۱۳۵۷ پس از اتمام راهپیمایی علیه رژیم پهلوی براثر اصابت گلوله‌ای به درجه رفیع شهادت نائل آمد. این مراسم در روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

در سومین روز از دهه مبارک فجر، از اعضای برگزیده در مسابقه‌های بین‌المللی نقاشی (قهرمانان فرهنگی) مراکز کانون پرورش فکری استان کرمانشاه در ویژه‌برنامه‌ای با حضور مسئولان تجلیل می‌شود.

در دومین روز از دهه مبارک فجر و به مناسبت چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، نمایشگاه کتاب کودک‌وار در مرکز کانون پروش فکری شهرستان جوانرود، با حضور مسئولان این شهرستان آغاز به کارکرد.

مراسم تجلیل از اعضای برگزیده مسابقه‌های بین‌المللی نقاشی مراکز کانون پرورش فکری استان کرمانشاه با حضور معاون سیاسی‌امنیتی استانداری کرمانشاه و جمعی دیگر از مسئولان استانی روز دوشنبه ۱۴ بهمن‌ ۱۳۹۸ در مجتمع فرهنگی و هنری آفرینش کانون پرورش فکری کرمانشاه برگزار شد.

به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی؛ بازار آثار هنری اعضا و مربیان مراکز کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان استان کرمانشاه، صبح امروز چهارشنبه ۱۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ با حضور مسئولان مختلف استانی در مرکز شماره ۴ کانون پرورش فکری کرمانشاه افتتاح شد.

ویژه‌برنامه‌های کودک‌وار دهه فجر استان کهگیلویه و بویراحمد

ویژه‌برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد از روز ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ و با شعار «انقلاب اسلامی، زنده و پویا در پرتو ولایت‌مداری، جهاد و مقاومت» برپا خواهد بود.

فضا سازی و آذین بندی، غبار روبی و عطرافشانی قبور شهدا، افتتاح کتابخانه‌های سیار روستایی پاتاوه و سپیدار، برگزاری همایش با فجر آفرینان و حماسه‌سازان انقلاب، اجرای نمایش فجر در مراکز فرهنگی هنری، اجرای برنامه نواهای انقلاب، برپایی ایستگاه ادبی یادها و نامه‌ها، برگزاری جشن بزرگ انقلاب، ساخت کارت‌های هنری با موضوع هنر انقلاب، برگزاری برنامه‌های قصه‌گویی با موضوع انقلاب، برپایی پایگاه کودک در راهپیمایی ۲۲ بهمن از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در روزهای دهه فجر امسال است.

همچنین اکران فیلم و اجرای نمایش عروسکی در مراکز ویژه کانون، اعزام واحد کتابخانه سیار روستایی به مناطق کم‌برخوردار روستایی و عشایری و ارائه برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی و نقاشی با موضوع شهادت سردارسپهبد حاج قاسم سلیمانی، دیدار با خانواده معظم شهدا (شهدای کودک و نوجوان)، حضور پرشور همکاران و اعضا برگزیده مراکز در راهپیمایی باشکوه دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، و... را از دیگر برنامه‌های مصوب این دوره است.

نشریه دیواری به مناسبت ایام دهه فجر در گلستان

کودکان و نوجوانان گنبد کاووس با هدایت‌گری مربیان کانون پرورش فکری اقدام به ساخت نشریه‌دیواری به مناسبت چهل‌ویکمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی کردند.

در این برنامه که با حضور بیش از ۱۰۰ دانش آموز برگزار شد، ۲۵ گروه سه الی چهار نفره به‌همراه یک گروه از کودکان با نیازهای ویژه اقدام به ساخت نشریه دیواری با موضوع دهه فجر، پایداری و انقلاب کردند. پس از داوری تعداد ۸ اثر به‌عنوان منتخب معرفی شده که طی مراسمی از آنها قدردانی و هدایایی اهدا شد.

گمیشان؛ کانون پرورش فکری شهرستان گمیشان در سومین روز از ایام الله دهه فجر اقدام به برگزاری برنامه‌ای ویژه کودکان با عنوان «سردار دل‌ها» کرد.

مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون گنبد کاووس در برنامه دورهمی، میزبان پدر بزرگ‌هایی شد که قلب‌هایشان سراسر از خاطرات پندآموز انقلاب بود.

بندرترکمن؛ روز خوب پیروزی ویژه‌ی نوجوانان کانون پرورش فکری در بندرترکمن برگزار شد. در این برنامه که با حضور ۶۵ نفر از اعضا و دانش‌آموزان دوره‌ی متوسطه برگزار شد، نوجوانان پیرامون مسائل انقلاب به گپ‌وگفت پرداختند.

گرگان؛ به مناسبت گرامی‌داشت دهه مبارک فجر ایستگاه نقاشی کودک و انقلاب به همت مربیان مجتمع فرهنگی هنری کانون گرگان در محل پارک شهر برگزار شد.

مراوه تپه؛ هم زمان با چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب نمایشگاه آثار اعضای مرکز فرهنگی هنری کانون مراوه تپه با حضور امانگلدی ضمیر فرماندار این شهرستان و جمعی از مسوولان افتتاح شد.

حضور کاروان «‌پیک ‌امید» کانون در روستای تاسکوه ماسال گیلان

کاروان پیک‌امید کانون استان گیلان مرحله دوم خدمات‌رسانی خود به کودکان و نوجوانان روستایی و مناطق کم‌برخوردار را با حضور در مدرسه شبانه‌روزی حضرت معصومه ‌(س) روستای تاسکوه شهرستان ماسال آغازکرد.

برپایی کارگاه آموزشی با حضور کارشناسان هلال‌احمر، اهدای کتاب و بسته‌های فرهنگی به کودکان و تجلیل از دست‌اندرکاران اجرای طرح «امدادفرهنگی»، ازدیگر برنامه‌ها در پنجمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی به‌شمارمی‌رفت.

مرکز فرهنگی هنری کانون منجیل نیز با برپایی بازارچه خیریه و کارآفرینی، از دست‌آوردهای اعضای کودک و نوجوان خود رونمایی‌کرد.

هم‌زمان با چهل‌ویکمین فجر انقلاب اسلامی، مربیان کانون استان گیلان با ویژه‌برنامه «با بچه‌های روستا» میهمان کودکان و نوجوانان روستای اسطلخ‌جان شهرستان رودبارشدند.

فراخوان مسابقه نقاشی و ادبی «دفترانقلاب» هم‌زمان با چهل‌ویکمین سال‌گشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اعلام شد.

کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگداشت چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ویژه‌برنامه‌های این روزها را با برگزاری آیین تجدید پیمان با بنیان‌گذار کبیر انقلاب، رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهدا، به‌ویژه سردار سپهبد شهید، حاج قاسم سلیمانی، در گلزار شهدای سلیمانداراب شهر رشت آغاز کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =