بهناز ضرابی‌زاده با حضور در برنامه «خانه و زندگی» سیمای مرکز همدان فعالیت‌ها و خدمات پیک امید مجازی را برای بینندگان تشریح کرد

مدیرکل کانون استان همدان، ضمن معرفی اجمالی پیک امید، اهم فعالیت‌ها و خدمات آن را برای بینندگان این برنامه بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان وی در این برنامه‌ی زنده گفت: یکی از خدمات کانون پرورش فکری در سطح ملی،  تشکیل پیک امید است که در شرایط بحران، برای بالابردن سطح تاب‌آوری، ایجاد امید ،نشاط ،شادی و غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در مناطق بحران‌زده، گروهی متشکل از مربیان و کارشناسان خود را به این مناطق اعزام می‌کند. هم‌چنین تریلی  سیار  یا تماشاخانه‌سیار کانون نیز با پخش فیلم و نمایش در این ماموریت‌ها سهم زیاد و ارزنده‌ای در ایجاد روحیه شادی و نشاط کودکان و نوجوانان دارد.
در بحران کنونی و شرایط خاصی که  کشور عزیزمان در مواجهه با ویروس کرونا دارد، کانون به صورت مجازی و با شرکت جهادی و داوطلبانه اکثر مربیان و کارشناسان از همان روزهای نخست ضمن ایجاد گروه‌های مجازی مشغول ساخت و تهیه محتواهای فرهنگی، هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان شد. کانون استان همدان نیز هم‌زمان با تعطیلی مدارس و مراکز فرهنگی‌هنری، فعالیت خود را در سطح استان به صورت گسترده آغاز کرد و با تولید بالغ بر ۴۴۶ فیلم آموزشی و فرهنگی در رشته‌های مختلف انیمیشن، اوریگامی، نمایش عروسکی، شعرخوانی، قصه‌گویی، آموزش سفال و تشکیل انجمن‌های ادبی، قصه‌گویی، انیمیشن، سرود و... با شرکت بیش از ۱۱۰ نفر از مربیان و کارشناسان مشغول انجام فعالیت‌های مستمر به کودکان و نوجوانان می‌باشد.
ضرابی‌زاده تصریح کرد: علی‌رغم تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری کانون در سطح کشور، همکاران ما فعالیت‌های شان را در این ایام منقطع و متوقف نکردند و  بی‌وقفه همان خدماتی را که به صورت حضوری برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌کردند، در این روزهای قرنطینه‌گی به شکل مجازی انجام می‌دهند و با کم‌ترین امکانات، آثار زیبا و تحسین برانگیزی را در قالب فایل‌های یک تا سه دقیقه‌ای تولید می‌کنند. این آثار بعد از نقد و بررسی و رفع لغزش‌ها و اشکالات، جهت بارگذاری در سایت آفرینش و پیک امید به تهران ارسال می‌شود.
ضرابی‌زاده از خانواده‌ها درخواست کرد حتماً به صفحات مجازی کانون مراجعه و از آثار هنری و ادبی مربیان کانون پرورش فکری استفاده نمایند.
لازم به ذکر است، در پایان این مصاحبه، بهناز ضرابی‌زاده ضمن حضور در دفتر کار معاونت سیما و خبر مرکز همدان،  نسبت به تعامل هرچه بیشتر صدا و سیما با کانون پرورش فکری تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =