تقدیر از پیشکسوت ایثارگر و خانواده های شهدای کانون خراسان رضوی

دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ با حضور مدیرکل و کارشناسان کانون استان از آقای غلامحسین طوسی، پیشکسوتِ ایثارگر و همچنین خانواده های شهدای کانون خراسان رضوی تقدیر شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، ابراهیم زره ساز مدیرکل کانون استان در شورای فرهنگی از خانواده های شهدا و ایثارگران کانون تقدیرکرد و گفت: دفاع مقدس، نام آشناترین واژه در قاموس حماسه های عزت آفرین ایران است که خاطرات دلاوری های آن، در تاریخ شکوهمند این دیار به یادگار خواهد ماند.

زیباترین فصل این فرهنگ، خالقان این حماسه عظیم اند که با صلابت اراده و نور ایمان، رهنورد راه مقدّسی شدند که پاداش آن، جاودانگی و بقا بود.

مدیرکل کانون بیان داشت: جنگ هم ویرانگر است و هم سازنده، و همین امر، عواطف گوناگون را درباره آن برمی انگیزد. در سال های پس از هشت سال حماسه دفاع مقدّس، بین جنگ و هنر و رزمنده و هنرمند، صفاتی مشترک پدیدار شد که رزمندگانِ هنرمند آفرید و هنرمندانِ رزمنده را به عرصه حفظ ارزش ها و آثار دفاع مقدّس مشتاق کرد. آنان که باید صحنه های نبرد را در عرصه های هنری خلق کنند و آثاری بیافرینند که ارزش های دفاع مقدّس را هر روز زنده تر و پویاتر و سازنده تر بسازد.

زره ساز در ادامه به باز نویسی خاطرات دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند هشت سال دفاع مقدس ما گنجینه‌ی عظیمی است که تا مدتهای طولانی ملت ما می تواند از آن استفاده کرده، آن را استخراج و مصرف کند و بر روی آن سرمایه‌گذاری ویژه کند. خود این گفتۀ رهبری نشان دهندۀ اهمیت دفاع مقدس است.

مدیرکل کانون پس از تجلیل از رزمنده هشت سال دفاع مقدس و مربیان پیشکسوت کانون  گفت: آقای طوسی  جزو کسانی است که هم در سنگر دفاع و هم در سنگر پرورش فکری این کشور تلاش کرده است. اگر نبودند کسانی مثل آقای طوسی که دیروز به جبهه ها و امروز به فرزندان این مرز بوم خدمت کنند نمی شد از ایران اسلامی و ارزش های آن پاسداری کرد.

ابراهیم زره ساز مدیرکل کانون استان در ادامه لوح سپاسی را که با امضای فاضل نظری مدیرعامل کانون کشور به پاس  سی سال خدمت صادقانه و موثر آقای غلامحسین طوسی  تقدیم این مربی پیشکسوت کانون شده بود اهدا کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =