سیدحسین وزیری رییس کانون بازنشستگان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درگذشت

سیدحسین وزیری‌یزدی رییس کانون بازنشستگان و معاون پیشین پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، او یکی از چهره‌های مهم، اثرگذار، محبوب و مدیران ارشد کانون در دو دهه ۷۰ و ۸۰ کانون بود که در بنیان‌گذاری و اجرای بسیاری از جشنواره‌ها و رویدادهای ملی و بین‌المللی همچنین گسترش ارتباط‌های بین‌المللی کانون نقشی تاثیرگذار داشت.

او که روز ۱۸ دی ۱۳۹۹ و پس از انجام عمل جراحی قلب، دارفانی را وداع گفت، متولد ۱۳۲۸ در شهر قم و از خانواده‌ای اصالتا یزدی بود و از سال ۱۳۵۸ فعالیت‌های آموزشی خود را به عنوان مربی پرورشی آموزش و پرورش آغاز کرد و پس از آن مسوولیت‌هایی مانند معاون اداره‌کل آموزش ضمن خدمت آموزش و پرورش، قائم‌مقامی وزیر در سازمان پیشاهنگی با حکم شهید باهنر، قائم‌مقامی وزیر و ریاست سازمان جوانان هلال احمر و نمایندگی وزارت آموزش و پرورش در نخست وزیری را بر عهده داشت.

وی از سال ۱۳۷۰ با حکم محسن چینی‌فروشان مدیرعامل وقت کانون به سمت ریاست کانون زبان ایران منصوب شد و تا سال ۱۳۷۲ در این مسئولیت فعالیت کرد و پس از آن به عنوان معاون پژوهش و امور بین‌الملل تا سال ۱۳۸۹ به خدمات خود در کانون ادامه داد.

این مسئولیت با بازنشستگی وزیری به پایان رسید و او به فعالیت‌های خیرخواهانه روی آورد و سال‌ها نیز به عنوان مدیرعامل انجمن ام اس ایران فعالیت کرد و چند سالی بود که به ریاست کانون بازنشستگان کانون پرورش فکری انتخاب شده بود.

ریاست شش دوره‌ی جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، مدیریت عالی مجموعه بزرگ مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون در تهران و توسعه آن، مدیریت بر رویدادهای مهمی چون، جشنواره ادبیات کودک اروپا در تهران، روز جهانی کودک و هفته ملی کودک، میزبانی از چند دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در کانون و مدیر مسوولی چندین نشریه و مجله نیز در سوابق فرهنگی این مدیر باسابقه ثبت شده است.

در این سال‌ها نقش سیدحسین وزیری در گسترش ارتباط‌های بین‌المللی کانون با مجامع فرهنگی و هنری در سراسر جهان و رفت‌وآمد چهره‌های شاخص این حوزه به ایران و چاپ و انتشار آثار ارزشمند خارجی  در حوزه‌های مختلف برای کودکان و نوجوانان ایرانی نقشی برجسته و ماندگار است.

او پس از گذران ۷۱ سال عمر پرثمر در عرصه‌های مدیریت فرهنگی و هنری ایران روز ۱۸ دی ۱۳۹۹ جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با قدردانی از تلاش‌های این مدیر ارزشمند خود این ضایعه را به خانواده ارجمند و بزرگوار و بازماندگان آن مرحوم تسلیت می‌گوید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =