ادب‌ورزی و شناخت ظرافت‌های نگارش به مانایی «نامه» کمک‌می‌کند

میهمان نشست مجازی اعضای مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری استان گیلان گفت: ادب‌ورزی، توجه به ظرافت‌ها و رعایت اصولی نگارشی، زمینه‌ساز ماندگاری یک «نامه» است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، دومین نشست مجازی اعضای مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با حضور مدیرکل، کارشناسان، رابطان ادبی و  اعضای مکاتبه‌ای واحد آفرینش‌های ادبی برگزارشد.

فرزانه رحمانی، کارشناس مسوول بخش‌مکاتبه‌ای  آفرینش‌های ادبی کانون کشور نیز میهمان این گردهم‌آیی مجازی بود که به اهمیت سُنت دیرین نامه‌نگاری در کشور پرداخت و نامه‌ را یادگار ماندگار نویسندگان آن توصیف‌کرد.

رحمانی هم‌چنین، نقش مربیان و اعضای مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی کانون را در پاس‌داشت چراغ نامه‌نگاری مورد توجه‌قرارداد و با بیان‌این که چگونگی نگارش نامه در ماندگاری آن تاثیرگذار است،گفت: توجه به محتوا، نشانه‌های نگارشی و ادب‌ورزی در ثبت واژه‌ها، بهترین شیوه برای تحقق این هدف به‌شمارمی‌رود.

او درعین‌حال، ‌نامه‌نگاری را در ایجاد دوستی و پیوندهای عمیق عاطفی مهم ارزیابی‌کرد و با اشاره به نامه‌های بازمانده از بزرگان ادبیات کشور اظهارداشت: دلایل مانایی این آثار، توجه به ظرافت‌ها و رعایت اصول مرسوم و شناخته شده در نامه‌نگاری است.

وی برهمین اساس از اهمیت مطالعه و تمرین نگارش برای حاضران سخن‌گفت و بهره‌گیری از تجربه‌های صاحب‌نظران این حوزه را سازنده و تاثیرگذار عنوان‌کرد.

خوانش‌آثار از سوی اعضای بخش‌مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی، نمایش فیلم کوتاه «ملودی پرندگان» و برای اجرای فعالیت ادبی، خوانش و پاسخ‌گویی به نامه‌ها و معرفی عضو پیشین بخش مکاتبه کانون استان گیلان پایان‌بخش این نشست مجازی به‌شمارمی‌رفت.

شایان‌ذکر است، بخش مکاتبه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کودکان و نوجوانانی که به مراکز فرهنگی هنری ثابت این مجموعه‌ دسترسی ندارند، خدمات فرهنگی ارایه‌می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =