ارج‌گذاری به بانوان، ادای احترام به ساحت کبریایی پروردگار است

مدیرکل کانون استان گیلان جایگاه بانوان و مادران را رفیع‌ خواند و ارج‌گذاری به جایگاه آنان را ادای احترام به ساحت کبریایی پروردگار توصیف‌کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، اسفندیار ضیائی با بیان این مطلب در آیین نکوداشت میلاد باسعادت ام‌ابیها، فاطمه‌زهرا (س)، بزرگ‌داشت مقام بانوان و مادران گفت: سپاس‌مندی از جایگاه والای زن و مادر،  قدرشناسی از پروردگار در الگو و اُسوه قراردادن این بزرگواران است.

اسفندیارضیائی در ادامه به نقش حضرت خدیجه و فاطمه زهرا (ص) در شکل‌گیری و پویایی دین مبین اسلام اشاره ‌و با خاطرنشان‌کردن سیره‌ی عملی این بانوان نمونه افزود: زندگی علوی و فاطمی، بهترین سبک‌زندگی است که از سوی بانوان و مادران ایران اسلامی و با تبعیت از زنان برجسته جهان اسلام دنبال‌می‌شود.

این مدیرفرهنگی در تبیین این سخنان به نقش و جایگاه بانوان در خانواده و اجتماع پرداخت و با تاکید بر نقش‌آفرینی اثربخش آنان در تربیت فرزندانی صالح و راهبری جامعه اظهارکرد: این امر گویای نقش محوری آنان در سعادت، سلامت اجتماع و انتقال ارزش‌ها به نسل‌های آینده است.

نقش موثر بانوان در ساختارهای مدیریتی ایران اسلامی و عملکرد شایسته آنان در این زمینه، ازدیگرمحورهای سخنان اسفندیارضیائی به‌شمارمی‌رفت و وی با بیان این‌که این اثرگذاری، در پرورش صحیح فرزندانی باورمند و نقش‌آفرین درجامعه نیز متبلور و نمایان‌گر است، گفت: شهدا، نمونه‌ی بارزی از این تربیت برگرفته از باورهای دینی و اسلامی‌ محسوب‌می‌شوند.

او پایان سخنان خود در این مراسم را به شفاعت ارزش‌مند مادران اختصاص‌داد و عطوفت این  اُسوه‌های حُجب، عفاف و پاک‌دامنی را امیدبخش و دلگرم‌کننده خواند.

پایان‌بخش این مراسم که هم‌زمان با پنجمین روز از چهل‌ودومین فجر انقلاب اسلامی و در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان صورت‌گرفت، اهدای هدیه و لوح‌سپاس به بانوان همکار این مجموعه‌ی فرهنگی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =