کد خبر: 304606
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
بازدید 138
بیستمین انجمن داستان نویسندگان نوجوان استان همدان برگزار شد

اعضا نوجوان استان همدان در بیستمین انجمن ادبی مجازی خود، میزبان فاطمه موسوی مربی و نویسنده ی ملایری شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان بیستمین انجمن نویسندگان نوجوان کانون این استان در تاریخ ۲۸ فروردین‌ماه با حضور فاطمه موسوی شاعر و نویسنده و مربی کارگاه‌های ادبی استان همدان برگزار شد. این جلسه انجمن با موضوع «بررسی ادبیات داستانی فانتزی» و با هدف معرفی چهره‌ها و آثار درخشان در این حوزه تشکیل شد.
در این جلسه که ۴۸ نفر از اعضا و مربیان استان حضور داشتند، فاطمه موسوی داستان فانتزی را داستانی نمادین در جهت معرفی زیبایی‌ها و زشتی‌های این جهان دانست و ابراز کرد: فانتزی در ایران ازسال ۱۳۰۰ با آثاری ازاستاد جبار باغچه‌بان آغازشد و بعد از آن نویسندگان دیگری هم‌چون هادی ربانی با اثر «دوست ناشناس» در دهه‌های ۲۰ و ۳۰ به خلق آثار پرداختند.
موسوی بیان داشت، در دهه ۵۰ نیز اکثر نویسندگان با استعاره‌سازی و فضاسازی آثار خود در زمینه‌ی شعر و داستان در ژانر فانتزی به تولید و خلق اثر پرداختند.
وی احمدرضا احمدی، شکوه قاسم‌نیا و فرهاد حسن‌زاده را از جمله نویسندگانی نام برد که به شکل جدی در این زمینه فعالیت داشته‌اند. موسوی به آثار نویسندگان خارجی نیز مانند رولد دال در داستان چارلی، کارخانه شکلات سازی و یا قلعه گمشده اشاره کرد.

این شاعر و نویسنده کودک و نوجوان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این انجمن یادآور شد: لازم است تلاش شود، کودکان و نوجوانان از داشته‌های ذهنی، خیالی، مادی و عاطفی اطراف خود بیشتر لذت ببرند تا بتوانند به راحتی وارد دنیای پر از رمز و راز تخیل خود شوند.
‏وی گام اول در نوشتن آثار داستان‌های فانتزی را مطالعه آثار ارزشمند و شناخت تخیل و استفاده درست از آن برشمرد و افزود: هر انسانی در هر سنی ویژگی‌های خیال‌پردازانه خاص خودش را دارد.
گفتنی است این انجمن به مدت ۹۰ دقیقه در فضای مجازی برگزار شد و در پایان اعضا آثار خود را قرائت کردند و مورد نقد و بررسی حاضران قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =